Gå til innhold

Asus A7V333 System failure cpu

bergetsk

Anbefalte innlegg

Dette har fungert uten problem i 2 år. Skulle flytte over i nytt kabinett. Dette gikk greit. Pc startet opp og fungerte. Skulle bare fikse et par småting til så skulle alt være klart.

Etter siste finjustering fungerte ingen ting når jeg starter opp. Kommer ikke opp noe på skjermen. Eneste som skjer er melding som blir lest opp av "dama" System failure cpu.

Ble litt iverig på slutten. Mulig jeg "rotet" litt i kabinettet uten å ta ut stømkontakten siste gang jeg var inne der. (skulle koble strøm til termraturdisplay)

Noen som har hatt tilsvarede melding fra "post reporter" (dama) og fått løst problemet.

Jeg har tatt ut cpu, satt den inn i igjen, testet bare med cpu og koblet strøm til hovedkort. satt i høytaler. samme medling kommer når jeg starter opp.

Tenkte jeg skulle prøve å få tak i ny prosessor. Vet noen om AMD Sempron passer til mitt hovedkort??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle prøve å få tak i ny prosessor. Vet noen om AMD Sempron passer til mitt hovedkort??

Kanskje ikke, men Asus skriver generelt All ASUS motherboards based on the Socket A and Socket 754 platforms now support AMD's all-new Sempron CPU family

Usikkert fordi, når en sjekker Asus CPU support Til kortet ditt er det ikke oppgitt en Bios med Sempron støtte, mens f.eks A7V333-X har.

Er mulig kortet ditt støtter Sempron K7 opp til 2800+ men da syns jeg det er rart at ingen biosversjoner spesifiserer det.

Edit:

ang. oppstartproblemet ville jeg tatt ut strømkabel, resatt cmos og kobla fra alt som ikke må være tilkoblet inkl. "overflødig" ram og satt i Bios 'halt on no errors'. Kan du åpne Bios?

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...