the_c Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hei. Har store problemer med pc'n for tida, og har satt opp den gamle pc'n for å skrive dette ropet om hjelp.. Saken er den at i de siste dagene har maskina blitt ustabil, i form av at den har fryst fullstendig,- ingen reaskjon når jeg bruker mus/tastatur. (heller ingen diskaktivitet) La merke til at dette gjerne skjedde når jeg var borte fra maskina,- uavhengig av om den kjørte tunge prosesser (video-konvertering, rar-utpakking etc.), eller om den stod "idle". Opplevde nok en slik "frysning" tidlgere idag, forsøkte å restarte maskina, men det eneste som skjedde var at det kom en forferdelig "sirenelyd" (bæ-bu - bæ-bu....) fra Hk. Prøvde å la maskina stå noen timer før jeg forsøkte på nytt, men ble møtt av samme sirenelyden. Noen som har noen ideer? Er det Hk som har tatt kvelden eller er det cpu'n ? Noe annet ? Maskinoppsett: HK: Abit NF7-S ver.2 Cpu: Amd2500 Ram: 1 stk. 512 pc3200 cl2.5 Twinmos Disker: 1 WD 180Gb og 1 Ibm 45 GB Grafikk-kort: Radeon 9700 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 http://www.computerhope.com/beep.htm Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Abit kortet hadde et problem ved 2500 prosessorer og det kom en slik sirene lyd. Du må flashe til nyeste bios, er fikset der, riv bare ut speaker kontakten imens. Endret 2. januar 2005 av Ravenlord Lenke til kommentar
the_c Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takker for svarene. @Ravenlord: Det skjer overhodet ingen ting når jeg trykker på powerknappen,- eneste som kommer er sirenen. - Ingen mulighet til å flashe bios'n. Vel, vel,- har tenkt på å oppgradere en stund, mulig jeg gjør det nå, da jeg har en god unskyldning ovenfor kona.. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Sjekk at cpu viften går, mange ganger starter ikke maskinen opp pga at den tror at cpu viften ikke går. Har flere ganger måtte sette et chassi fan i cpu kontakten. så den skulle tro at den går. Men en resetting av CMOS går jo og. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 høres ut som om CMOS må resettes ja... ...har slitt litt med å gjøre det på det hovedkortet selv... mitt judotriks var å flytte jumperen, slå av strømmen bak og like etterpå slå på maskinen forran (slik at den får litt strøm og cpu-viften går noen få runder rundt)...deretter flytter man jumperen tilbake og slår på strømmen og starter opp... Lenke til kommentar
the_c Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Forsøkte å resette cmos, men ingen resultat. Som jeg nevnte tidligere, har jeg tenkt på å oppgradere en stund nå, og bruker dette som et greit påskudd for å fornye pc'n. Har satt opp forslag til komponenter her, så hvis du har noen tanker om oppsettet jeg har skrevet opp,- kom med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå