henrikmain Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg fikk et Canon Ixus 500 til jul, og det er mitt første digitale kamera. Jeg kunne derfor godt tenke meg litt konstruktiv tilbakemelding på bildet nedenfor for å kunne bli en bedre fotograf. Jeg har sikkert begått noen elementære begynnerfeil, men man må alle begynne et sted Lenke til kommentar
xGrape Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Nå er jeg ingen proff-fotograf, men at hustaket stikker opp i bunnen må vel regnes som en feil? Ellers et ok stemningsbilde. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Får vel prøve å gi litt konstruktiv kritikk. Du burde gått litt lengre bak, å fått med hele treet. Byggningen/muren i bakgrunnen var litt forstyrende. Det lille treet/greina til høyre passet ikke helt inn. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Takk for svar! Bildet ble tatt gjennom et vindu, derfor var det vanskelig å unngå hustaket under, samt den greina (er litt motstander av å redigere i PS, her går man for en naturlig look ). Ellers var det forsåvidt min intensjon å ikke få med hele treet, for å simulere en slags følelse av at treet aldri vil stoppe, men fortsette å strekke seg langt opp mot skyene, men det var en litt cheesy idé som jeg ikke fikk helt til. Enig med den kritikken. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Fint bilde, men - som tidligere nevnt - burde du klippe vekk hustaket. Synes det var flott at du ikke tok med hele treet, ettersom man får en mer "the tree goes every on and on"-følelse. Det lille treet til høyre var litt forstyrrende, ja, men hvis du misliker redigering i PhotoShop, og lignende, er det fullt forstålig at du lar det blir som det er. Endret 2. januar 2005 av Treblad Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 I utgangspunktet litt rotete motiv. Og jeg synes ikke du har fått frem det fine sollyset i frosten på grenene. Jeg har ikke noe godt forsalg til hvordan du skulle fått det til. Når det gjelder hustaket så synes jeg bildet er bedre med. Klipper man bort det så blir treet bare 'hengende' der. Med hustaket så får bildet en 'tyngde og stabilitet' nederst som gir mere ro. Synes i hvertfall jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå