MagnusW Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg får nå snart en bærbar pc fra HP gjennom jobben til faren min. Det er en HP PAvilion, men jeg husker ikke resten av navnet (tror den er helt ny nå i januar). Jeg har skjønt at den skal være veldig bra, men siden jeg ikke har sånn kjempe peiling på bærbare PC'er, lurte jeg på hvordan denne er i forhold til andre bærbare som er på markede. Dette er noen av spesifikasjonene: Intel P4 3,6 Ghz (synes å huske at det var det, men jeg har ikke sett noen andre bærbare PC'er med så høy Ghz) 100GB HDD 1024 MB Ram 17" Widescreen USB2.0 og firewire Husker ikke flere nå i farten, men kan komme med mer konkret spessifikasjoner senere. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du må være klar over at denne "alltid" må være tilkoblet strøm... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 sjekk for all del skjermkortet, typisk HP å bruke integrert grafikk, noe særlig av spill kan du da glemme å bruke på pcen. Jeg vil anta at den er svært rask, men tung, bråkete og blir sikkert ganske varm... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 ja, den er ganske tung, ca 4,2 kg. Men det gjør ikke noe. Den skal ikke has med overalt. Kommer til å bruke den til videoredigering. Man kan vel heller kalle den "flyttbar".. Denne må "alltid" være tilkoblet strøm Hvorfor må den det? Det går vel ann å bruke bateriet en liten stund? Lenke til kommentar
acon Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Joda, selvfølgelig kan den flyttes Men han mente at den antakeligvis sluker strøm.. Ellers lager Hp solide maskiner og dere blir sikkert fornøyd med den pcen Men åssen skjermkort har den? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg er ikke sikker akkoratt nå . Skal sjekke det så fort som mulig. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Dette er en maskin med imponernede spesifikasjoner, men som kommer til å bråke mye, sluke strøm og være ganske blytung. Dette er ikke en maskin du typisk tar med deg på skolen og rundt omkring. Det blir batteritiden for kort og vekten for stor til. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Viss du skal bruke den til Stajonær pc så er det like godt å kjøpe ein barebone pc eller noe slikt Lenke til kommentar
acon Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Viss du skal bruke den til Stajonær pc så er det like godt å kjøpe ein barebone pc eller noe slikt Men da har man absolutt ingen batteritid, tar større plass og kan ikke tas med på f.eks hytta (gidder ikke å krangle på at det siste ikke er mulig, men det finnes da grenser på hva man pakker inn i bilen... en bærbar tar mindre plass.. uansett) Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg vil anta at den er svært rask, men tung, bråkete og blir sikkert ganske varm... Varm maskin er etter min erfaring en ustabil maskin og ustabile er vel ikke akkurat det man vil ha. Ellers det finnes vel untak. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvis specs er det samme som i USA, vil det være et 9700/FX5700GO på det.. Eventuelt at du er heldig og får med 9800 som du gjorde på Inspiron 9100 en stund! Lenke til kommentar
acon Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg vil anta at den er svært rask, men tung, bråkete og blir sikkert ganske varm... Varm maskin er etter min erfaring en ustabil maskin og ustabile er vel ikke akkurat det man vil ha. Ellers det finnes vel untak. Men så kommer det til "hva er varmt?" Hva vi oppfatter som varmt trenger nådvendigvis ikke være for varmt... Nå er dette også en ferdigbygget data fra produsent... antar den er testet og konstruet skikkelig Eneste minus kan vel være støynivået... trenger vel ekstra bra kjøleløsning Acon Lenke til kommentar
Filla Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Stasjonær CPU er et stort for mange brukere av laptops. Jeg har 2 kamerater som har "bærbar" med P4 cpu, og det er triste greier. Under 1 time batteritid, og en CPU vifte som spinner avgårde noe "#"#¤". Ved spill, blir grafikkchippen varm og, og da har du virkelig et orkester gående.... Lenke til kommentar
Cera Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg vil tippe en times batteritid... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Kom over en test i siste nummer av Hjemme-PC, hvor en HP laptop med identiske spesifikasjoner ble testet (HP Pavillion ZD7381). Grafikkbrikken denne inneholder er en GeForce Go5700 med 128 MB minne. Den klarte ikke å kjøre Doom 3 på gårligste grafikk. Vekten på PC-en er 4,2 kg. Her er resten av benchmark-resultatene: Business Winstone: 18 MMC Winstone 24,6 PC Mark: 4575 PC Mark CPU: 4771 PC Mark Minne: 4216 PC Mark Grafikk: 2733 PC Mark Harddisk: 2644 3Dmark 03: 2756 3Dmark 05: 461 Doom 3: Nei Den fikk også trekk for at den bråkte rimelig heftig. Ellers var ikke testen god (typisk Hjemme-PC, elendige tester). Det var ikke oppgitt batterilevetid, og ting som trådløst nettverk (a, b, g ?), tastaturets utforming, medfølgende programvare var heller ikke nevnt. Totalt så får testen stryk. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ja, leste den testen jeg også. Spesifikasjonene var nesten identiske, men jeg tror ikke det er akkoratt den. Viss du skal bruke den til Stajonær pc så er det like godt å kjøpe ein barebone pc eller noe slikt Jeg skal ikke kjøpe den , får den gjennom jobben til pappa. Ellers var ikke testen god (typisk Hjemme-PC, elendige tester). Det var ikke oppgitt batterilevetid, og ting som trådløst nettverk (a, b, g ?), tastaturets utforming, medfølgende programvare var heller ikke nevnt. Det jeg vet er at den har et vanlig tastatur (vet ikke hva sånne tastatur heter ), ikke sånt tastatur som de fleste bærbare har Ser at det er mange som sier at den er stor, tung, støyer, mye varme osv. Jeg kommer nesten bare til å bruke den hjemme, dvs. kommer til å ta den med på hytta å sånt, men der har vi strøm så det gjør ikke noe Dessuten betaler jeg ikke noe , så jeg har jo ikke noe å tape , eller hva? Lenke til kommentar
ferik Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Dessuten betaler jeg ikke noe , så jeg har jo ikke noe å tape , eller hva? Bortskjemt drittunge Hadde ikke akkurat sagt nei takk til en sånn pc nei... Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 tror heller jeg ville gått for en pc som klarer doom, kanskje en som er enda dyrere...hvis du ikke betaler, så er det vel ikke no prob? . Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 kunne ikke velgen noen annen. Denne eller ingen... DA var valget lett Lenke til kommentar
acon Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Tja... jeg hadde valg å ikke ta imot :!: Du er heldig du Endret 3. januar 2005 av acon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå