Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 hei, jeg har et lite problem i partition magic, jeg har nettopp formartert pc'n min, så satte jeg windows disken på 5 gb, det fant jeg ut ble litt lite, så nå skal jeg resize den til 10, men, det fungerer ikke, og jeg vet ikke hvorfor, noen av dere som kan hjelpe meg? legger ved bilde Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 enda et bilde; hvorfor går det ikke? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Så ikke de bildene helt tydelig, men tror jeg så nok. Du må frigjøre plass bak c:\ partisjonen, altså gjøre den extended partisjonen mindre først. Så start med den, og gjør den mindre fra venstre, den delen som er nærmest c:\ partisjonen. Etterpå kan du utvide c:\ med den ledige plassen. Endret 2. januar 2005 av MorePower Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 bare zoom på bildene, så blir de greie, men så jeg skal gjøre extended partisjonen mindre? har ikke helt skjønt hva den er men jaja, jeg resiza den litt mindre da, mne, hvordan skal jeg frigjøreplass når jeg bare har 170mb ledig på windows? har bare lagt inn windows også :\ tror jeg formaterer igjen, har ikke lagt inn så mye at det gjør noe. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse. E: delen er også på samme harddisk da, jeg tok den 5 gb mindre, som du ser er 5gb unnlocated, men, hvorfor kan jeg ikke flytte de til C:? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse. E: delen er også på samme harddisk da, jeg tok den 5 gb mindre, som du ser er 5gb unnlocated, men, hvorfor kan jeg ikke flytte de til C:? Som du selv kan se på bildene dine, så er området som er ledig langt unna c:\. Skrev jo i min første post at du må frigjøre plass ved siden av c:\, ikke på andre siden. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse. E: delen er også på samme harddisk da, jeg tok den 5 gb mindre, som du ser er 5gb unnlocated, men, hvorfor kan jeg ikke flytte de til C:? Som du selv kan se på bildene dine, så er området som er ledig langt unna c:\. Skrev jo i min første post at du må frigjøre plass ved siden av c:\, ikke på andre siden. det har jeg også prøvd, og det funka heller ikke :\ Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Tar jeg ikke feil må du formatere det som du ikke har formatert. Så kan du ta de som du har formatert til å lage OS partisjonen større. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 det har jeg også prøvd, og det funka heller ikke :\ Skal gå det, om det ikke er noe elementært jeg glemmer i farta. Har du prøvd å merge c:\ og d:\, syns det blir en fin størrelse på os partisjonen. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse. E: delen er også på samme harddisk da, jeg tok den 5 gb mindre, som du ser er 5gb unnlocated, men, hvorfor kan jeg ikke flytte de til C:? Virker logisk for meg at en partisjon må bestå av ett sammenghengende område (adresseringsmessig) på disken. På måten C og E er satt opp i PM vil jeg tro at de befinner seg i hver sin ende av det skrivbare området på disken. Hvis du vil fjerne plass fra en partisjon som du vil at C-partisjonen skal ta til seg må det i så fall bli fra starten av D-partisjonen... Vet allikevel ikke om det er kilden til problemet ditt. Trodde ikke det var mulig å gjøre forandringer på system-partisjonen, men er ikke sikker på dette. Endret 2. januar 2005 av Calm Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 tror jeg bare formaterer jeg, stresser ikke så mye med det uansett, formaterte tidligere i dag, tar ikke så lang tid Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vet allikevel ikke om det er kilden til problemet ditt. Trodde ikke det var mulig å gjøre foradringen på system-partisjonen, men er ikke sikker på dette. Joda, går fint og forandre størrelse på den partisjonen os er installert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Lag basic primary partisjoner hvis du skal ha flere enn en( du kan ha 4 pr. hd) . Extended er no shit . Mister du den første systempartisjonen pg evt. feil går partisjonstabellene i extended føyken også siden data er lagret i den første.. Basic primary partisjonere er helt uahvengige av hverandre . Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) som du ser, så har "D: en blå strek rundt seg.... den må vekk. høyre klikk på D: også velg convert. velg primary partition, etter at den har fullført, skal du kunne gjøre C: større LEIF Endret 2. januar 2005 av JediMindTriks Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 som du ser, så har "D: en blå strek rundt seg.... den må vekk. høyre klikk på D: også velg convert. velg primary partition, etter at den har fullført, skal du kunne gjøre C: større LEIF har prøvd det, og når jeg tar bort 5 gb fra D:, så får jeg ikke til å resize 5 mere på c: Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ja men da må du fjerne litt fra E: også, og gjør E: om til en primary. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 fungerer heller ikke :\ Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ok, siste og sikreste løsning, brenn alle de viktige filene dine på en cd eller 25, og FORMAT. MOHAHAH Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 ok, siste og sikreste løsning, brenn alle de viktige filene dine på en cd eller 25, og FORMAT. MOHAHAH har ikke noe jeg trenger på den disken har nettopp formatert, har bare noen programmer som jeg har instalert osv, og backup har jeg på 200 gb disken min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå