Gå til innhold

problem i partition magic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke de bildene helt tydelig, men tror jeg så nok. Du må frigjøre plass bak c:\ partisjonen, altså gjøre den extended partisjonen mindre først. Så start med den, og gjør den mindre fra venstre, den delen som er nærmest c:\ partisjonen. Etterpå kan du utvide c:\ med den ledige plassen.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

bare zoom på bildene, så blir de greie, men så jeg skal gjøre extended partisjonen mindre? har ikke helt skjønt hva den er men :p jaja, jeg resiza den litt mindre da, mne, hvordan skal jeg frigjøreplass når jeg bare har 170mb ledig på windows? har bare lagt inn windows også :\

tror jeg formaterer igjen, har ikke lagt inn så mye at det gjør noe.

Lenke til kommentar

he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse.

Lenke til kommentar
he he, jeg hadde zooma, men nok om det. Den disken du har lagt windows på er delt i tre partisjoner. D:\ og E:\ er på extended delen. Du må gjøre D:\ mindre siden det er den delen som er nærmest C:\. Du kan prøve å merge C:\ og D:\, da får du en partisjon med os på ca. 15GB, noe som er en fin størrelse.

E: delen er også på samme harddisk da, jeg tok den 5 gb mindre, som du ser er 5gb unnlocated, men, hvorfor kan jeg ikke flytte de til C:?

Lenke til kommentar

E: delen er også på samme harddisk da, jeg tok den 5 gb mindre, som du ser er 5gb unnlocated, men, hvorfor kan jeg ikke flytte de til C:?

Som du selv kan se på bildene dine, så er området som er ledig langt unna c:\. Skrev jo i min første post at du må frigjøre plass ved siden av c:\, ikke på andre siden.

Lenke til kommentar

Som du selv kan se på bildene dine, så er området som er ledig langt unna c:\. Skrev jo i min første post at du må frigjøre plass ved siden av c:\, ikke på andre siden.

det har jeg også prøvd, og det funka heller ikke :\

Lenke til kommentar

Virker logisk for meg at en partisjon må bestå av ett sammenghengende område (adresseringsmessig) på disken. På måten C og E er satt opp i PM vil jeg tro at de befinner seg i hver sin ende av det skrivbare området på disken. Hvis du vil fjerne plass fra en partisjon som du vil at C-partisjonen skal ta til seg må det i så fall bli fra starten av D-partisjonen...

Vet allikevel ikke om det er kilden til problemet ditt. Trodde ikke det var mulig å gjøre forandringer på system-partisjonen, men er ikke sikker på dette.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Lag basic primary partisjoner hvis du skal ha flere enn en( du kan ha 4 pr. hd) .

Extended er no shit . Mister du den første systempartisjonen pg evt. feil

går partisjonstabellene i extended føyken også siden data er lagret i den første..

Basic primary partisjonere er helt uahvengige av hverandre .

Lenke til kommentar
som du ser, så har "D: en blå strek rundt seg.... den må vekk.

høyre klikk på D: også velg convert. velg primary partition,

etter at den har fullført, skal du kunne gjøre C: større :)

LEIF

har prøvd det, og når jeg tar bort 5 gb fra D:, så får jeg ikke til å resize 5 mere på c:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...