Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har en shoutbox og når folk skriver i den så vill jeg fjerne alt mellom et par tagger. taggen jeg snakker om er: <script </script> i mellom de to kan alt komme og jeg lurte da på hvordan jeg kunne fjerne alt mellom de to, samt de to taggene. blir noe sånt: $message = str_replace(array("<script\*</script>"), array(''), $message); Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Noe sånt kanskje? preg_replace("/<script(.*)>(.*)<\/script>/i", "", $tekst); hvor optimalt det er kan være noe annet, da Kunne brukt strip_tags() isteden, hvis det passer bra. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 nah, vil fjerne hele scriptet, ikke bare taggene. Men takker for hjelpen, funka fint det. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hva mener du med fjerne hele scriptet? Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 mellom <script> og </script> så er det muligens et script, ingen skal poste et tulle script i min shoutbox - så da fjerner man alt mellom taggene i stede for bare taggene. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Fjerner ikke den alt fra <script til og med </script> da? Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Denne gjør det ja: preg_replace("/<script(.*)>(.*)<\/script>/i", "", $tekst); også takket jeg for det. funker som det skal, sorry hvis jeg var litt utydelig. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Aha, hehe Da bare misforstod jeg ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå