Gjest member-63169 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Noen som vet hvilket program en bruker for å redigere .exe filer??? har sånn hex editor, men det funker jo ikke så bra... kommer bare opp noen uforståelige kryptiske heroglyfer. Har ikke peiling på hvilket språk dette er på, men har forstått at jeg trenger noe spesiellt program for å redigere disse filene. hehe. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Man bruker et hvilket_som_helst tekstredigeringsprogram tror jeg. Men da er jeg stygt redd for at du må kunne maskinkode, hvis du skal redigere dem. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Jupp, er redd du stort sett, eller som oftest, ikke kommer noen vei her. Nærmeste blir vel en disassembler. Det greieste er som regel å skaffe kildekoden til programmet (heh) - eller eventuellt bytte til et tilsvarende program der kildekoden er tilgjengelig (OpenSource og den mølja der .. :] ). Endret 2. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Du kan ikke brukere teksteditorer (som notepad) til å endre binær filer, fordi de ofte inneholder EOF tegn, som gjør at teksteditoren ikke leser lenger. men du kan bruke "hiew" -- husker ikke hvor jeg fikk tak i det, så du får ty til søkemotorer. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Da kan jeg heller åpne hardisken og skrive med skrivemaskin på platene inni, funker like bra som å redigere i notepad... Endret 14. januar 2005 av member-63169 Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jørs, har du testet dette? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du kan ikke brukere teksteditorer (som notepad) til å endre binær filer, fordi de ofte inneholder EOF tegn, som gjør at teksteditoren ikke leser lenger. men du kan bruke "hiew" -- husker ikke hvor jeg fikk tak i det, så du får ty til søkemotorer. hiew funker lika bra som hex editorer, får bare opp masse ufårståelige datategn. kryptert er vel det rette ordet, han som lagde dette spillet (exe filen) må jo ha brukt ett eller annet program til å lage det med... med ett språke en kan forstå. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) lage det med... med ett språke en kan forstå. Helt riktig, du må skaffe kildekoden til programmet. Kildekoden kan f.eks. være skrevet i C++ eller noen av de andre språkene som støtter kompilering. forståelig kildekode >== kompilerprogram ==> uforståelig binærkode (program) Endret 14. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
Neuro Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 "Uforståelig" er vel en overdrivelse; det er jo dette hacker'ne driver med. Men det ligger nok ikke for vanlige dødelige. Du trenger en debugger (tror det er en som heter Soft-ICE eller noe sånt som er ganske kjent) og masse ledig tid ;-). Det er nok alikevel grenser for hva du kan få til. Hvis du tenker på å forandre et program fullstendig, så tror jeg du bare kan glemme det. Hvis du derimot ønsker å forandre en liten ting, som f.eks. å fjerne kopibeskyttelsen :-), så kan det være fullt mulig. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) http://wombat.doc.ic.ac.uk/foldoc/foldoc.c...r&action=Search http://wombat.doc.ic.ac.uk/foldoc/foldoc.c...r&action=Search ..og ja, det blir stort sett minimale endringer man får gjordt. Endret 17. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du må si at hiew skal vise Disassembly, opg da er den en del bedre en Hex editorer... siden du kan endre maskinkoden direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå