Gå til innhold

Hva er forskjellen på T41 og T42?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

t42 modellen er et nyere navn...innenfor 41 og 42 finnes det et hav av modeller. t42p er den med høyest ytelse...

 

EDIT: var litt dårlig forklart kanskje, men det er egentlig bare tallet som er annerledes. Eksempelvis finnes det 41modeller som er kraftigere enn 42 modeller, selv om 42 er det nye navnet...

Endret av Cera
Lenke til kommentar
t42 modellen er et nyere navn...innenfor 41 og 42 finnes det et hav av modeller. t42p er den med høyest ytelse...

 

EDIT: var litt dårlig forklart kanskje, men det er egentlig bare tallet som er annerledes. Eksempelvis finnes det 41modeller som er kraftigere enn 42 modeller, selv om 42 er det nye navnet...

ja, men er det noen gjennomgående forbedringer ved T42=?

Lenke til kommentar

Hei du!

 

Det er litt mer forskjell på T41 og T42 enn bare ytelse.

 

Utseende på de 2 maskinene er omtrent helt identisk. Eneste forskjell er at T42 er 15" skjerm (UXGA) på og T41 er 14,1" skjerm (SXGA+). Så da blir T42 pittelitt større enn T41. Tykkelsen derimot tror jeg er den samme (men jeg er ikke helt sikker på det).

 

T42 har også dothan (Pentium M v2.0) oppsett, mens T41 bruker banias (pentium M v1.0) prosessor.

 

Disse maskinene leveres med Radeon 9000 eller 9600, skjermkort.

P versjonen av disse maskinene har skjermkortet ATI Fire GL T2 128 MB. Dette kortet er basert på Radeon 9600 brikken.

Max prosessorhastighet på T41 er da 1,7ghz mens T42 kan ha opptil 2,1 ghz prosessor. Dothan har også 2 mb cache mend banias har 1mb.

Endret av Madm
Lenke til kommentar
Hei du!

 

Det er litt mer forskjell på T41 og T42 enn bare ytelse.

 

Utseende på de 2 maskinene er omtrent helt identisk. Eneste forskjell er at T42 er 15" skjerm (UXGA) på og T41 er 14,1" skjerm (SXGA+). Så da blir T42 pittelitt større enn T41. Tykkelsen derimot tror jeg er den samme (men jeg er ikke helt sikker på det).

 

T42 har også dothan (Pentium M v2.0) oppsett, mens T41 bruker banias (pentium M v1.0) prosessor.

 

Disse maskinene leveres med Radeon 9000 eller 9600, skjermkort.

P versjonen av disse maskinene har skjermkortet ATI Fire GL T2 128 MB. Dette kortet er basert på Radeon 9600 brikken.

Max prosessorhastighet på T41 er da 1,7ghz mens T42 kan ha opptil 2,1 ghz prosessor. Dothan har også 2 mb cache mend banias har 1mb.

skjønner! takker!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat sett på og tatt i flere IBM-maskiner. Så vidt jeg har forstått har man fått T41 med de bitene som T42. Det er vel bare alderen på maskinen som avgjør forskjellen i spesifikasjonene i så måte.

 

Det jeg ble fortalt og har sett er at T42 er mindre og slankere og lettere enn T41.

 

Visste dere ikke det? :dribble:

Lenke til kommentar
Det jeg ble fortalt og har sett er at T42 er mindre og slankere og lettere enn T41.

 

Det vil jeg gjerne at du viser?

Her ser du forskjellen mellom en 14'' og en 15''.

 

MERK: dette er ikke forskjellen mellom t41 og t42, da t42 både finnes med 14'' og 15''.

Ta med et T41 og en T4 til meg du, begge med like stor skjerm - så skal jeg vise deg forskjellen jeg :cry: . Det er ikke noe problem det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...