Gå til innhold

Valgets kval: IBM X40 eller T42 ?

enter

Anbefalte innlegg

Jeg skal nok utrangere min gamle Dell Latitude CPi A400XT, og valget står mellom IBM ThinkPad X40 og IBM ThinkPad T42.

Vel, jeg er nødt til å anskaffe briller, for synet er ikke helt som det var. Så jeg lurer på om 12,1" sjermen på X40 blir for liten (med og uten briller)? Ytelsesmessig er nok X40 god nok, jeg skal stort sett bruke den bærbare på reise og da kun for å kommunisere og for å gå på nett.

Så til ThinkPad T42. Det er kun den fysisk minste maskinen som er aktuell, altså med 14,1" sjerm. Den er oppgitt til kun 2,0kg noen steder, 2,2kg andre steder. Vel, maskinen har litt større sjerm, litt eller mye bedre ytelse og er større og tyngre. Likevel er den antaklig ganske liten og snasen ... :dribble:

Vel, hva skal jeg velge? Og vel en gang til, jeg vet det er opp til meg. Men jeg måtte bare stille spørsmålet og håper på mange gode og dumme svar ... :!:

Hilsen Enter

som måtte ...

Endret av enter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Jeg har en T41p med 14,1" skjerm. Denne har jeg reist mye med og er meget godt fornøyd. Jeg har ikke fått testet X40, men etter hva jeg har lest om den, er det en temmelig "snasen" maskin det også. Nå må jeg si at noe mindre enn 14,1" skjerm, kunne ikke jeg levd med. Uansett hva du velger ville jeg gått til en forhandler og "tatt" på begge maskinene før du gjorde et valg.

Lykke til

Lenke til kommentar

1024x768 er perfekt på en 12" skjerm, ikke noe problem i det hele tatt. var selv veldig overraska over hvor greit det fungerte. og når jeg sammenligner min x40 med en kompis sin 12" powerbook på 2 kg er jeg utrolig glad for at min er så lett som den er:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...