halvardm Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har en side der jeg vil ha det slik at hvis jeg endre på f.eks fila "meny.php" så blir alle menyene endret. Hvordan gjør jeg det ? Vet det sånn halveis bare Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 hvis du inkluderer "meny.php" med include(); funksjonen på alle sidene vil jo den samme menyen, altså "meny.php" vises på alle sidene dine. Når du redigerer "meny.php" vil alle menyne bli redigert for alle menyene er den samme....håper du skjønte noe av dette.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jau, det var noe sånt jeg mente. Hvordan inkluderer jeg da ? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 der du vil ha menyen skriver du <?php include("meny.php"); ?> hvis menyen ligger i samme mappe som den aktuelle siden da ellers må du skrive riktig bane til meny.php. Husk at siden din må ha endingen .php og ikke .html.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ok, der hadde jeg det ja! Takker så mye for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå