Gå til innhold

Vrang data ?

Anbefalte innlegg

Har en data her som slår seg vrang ganske ofte. Det kommer blåskjerm når jeg spiller grafikk-krevende spill, feks Nfsu2, men avogtil bare når den står i ro. Har sjekket alt, tatt ut alt av strøm, bare harddisken og hovedkort som står i strømmen. PSU har kjørt stabilt med et annet system(samme hovedkort,grafikk-kort) men med ny CPU. Avogtil forsvinner nettverkskortet fra nettverkstilkoblinger. Og det kommer ofte opp "Systemet er gjennopprettet etter en alvorlig feil" denne går ikke å lukke :hrm: den ligger nå oppe i høyrehjørnet mitt :p

Specs:

Q-tec PSU 350W

MSI 845-PE-MAX

Intel Celeron 2.6

256x2 TwinMOS

please hjelp sliter så særiøst med denna datan :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være strømforsyning eller for dårlig ventilasjon i kabinettet evt. for dårlig kjøling av cpu. Kan jo også være så banalt som virus/spyware. Har du prøvd med noen programmer som Spybot Search&Destroy, Adaware og en scanning for antivirus? Er det lenge siden du innnstallerte XP, i såfall kan det kanskje være på tid med en formatering/reinnstallering.

Lenke til kommentar

Nei, jeg vil heller tro at du har et eller annet driverproblem. Mitt første tips ville være å avinstallere nettverkskortet (samt ta det fysisk ut av PCI- slotten, hvis det er PCI- kort da). Deretter reboote maskina uten nettverkskort eller drivere. Slå maskina deretter av igjen - inn med nettverkskort - og inn med drivere - se om det hjalp.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...