hero_ruler Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Les de det er vært det :wub: Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg vet ikke engang hva boka handler om. Noen ? Hva er Milliways ? Milliways er som sagt en restaurant. Det er lettere å si når den er enn hvor den er... Forøvrig er "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" første boken i en trilogi på fem bøker. Serien er ikke bare anbefalt, den er pensum, bør leses så snart en kan nok engelsk til å greie det. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Eller bare lese de på norsk:P, Men jeg har lest de på begge og ja engelsk var litt bedre:) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ifølge Dagbladet ser det ut til at de første inntrykkene av filmen jevnt over har vært positive. Lover bra dette! Lenke til kommentar
13Marius37 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Pleier ikke å like sci-fi, men denna filmen gleder jeg meg faktisk til! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Etter å ha lest en del om denne filmen tror jeg neppe jeg kommer til å se den med det første. Kommer bare til å bli så uendelig skuffet... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Leste en meget deprimerende anmeldelse på planetmagrathea.com, fikk lyst til å begynne å grine, er jo moselig å se at NRK2 skal vise den kvalitetsrike BBC produksjonen på seks onsdager Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Har nå fått sett filmen. Den var helt grei til de forlot jorda, derifra gikk det i nedoverbakke....glemte etterhvert at det var Hitchhikers Guide To The Galaxy jeg så på, virket mer som en gjennomsnittlig barnefilm Filmen er på ingen måte sammenlignbar med boka, eller BBC serien. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 er serien basert på bøkene? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Noen som har sett den gamle tv-serien? Er den verdt å prøve å skaffe? Den er festlig nok, men synes hørespillet fra BBC ga en bedre opplevelse. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 er serien basert på bøkene? Bøkene er basert på hørespillene og TV-serien er basert på... tja... begge deler? Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Nei filmen kan ikke sammenlignes med boka - det ville vel vært en ganske stor overaskelse i såfall Da måtte de ha laget mange flere filmer for å kunne yte rettferdighet. [Litt spoiler-aktig om filmen - ikke les mer om du ikke vil bli påvirket] Jeg så forøvrig filmen her om dagen og kan vel ikke si at jeg ble direkte skuffet - i og med at jeg ikke hadde så veldig store forventninger. Men følte det gikk forferdelig fort i svingene og storyen var ikke selvforklarende/logisk/god uten å ha lest boken først. Ellers virket det som en litt "billig" film - med det mener jeg at det ser ut som de ikke har hatt så ufattelig mye penger å rutte med - men jeg så da også SW3 dagen før så blir kanskje litt feil å sammenligne. Det positive var vel tross alt at de fikk med seg et par gullkorn fra boka og enkelte scener var det god britisk humor over. Men flere ganger satt jeg der med hjerte i halsen og håper inderlig at de skulle få med "det" eller "det" poenget - og så gjorde de ikke det =) Men sånn alt i alt - helt ok film - men for all del les boka, det er to helt forskjellige ting. Endret 25. mai 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Savner dialogen mellom Arthur og Prosser Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hele filmen er et studie i skuffelser over manglende klassiske scener. Jeg ble svært skuffet. MJ Simpson hadde rett. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vet ikke engang hva boka handler om. Noen ? Hva er Milliways ? Milliways er som sagt en restaurant. Det er lettere å si når den er enn hvor den er... Forøvrig er "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" første boken i en trilogi på fem bøker. Serien er ikke bare anbefalt, den er pensum, bør leses så snart en kan nok engelsk til å greie det. Det er bare å kjøpe "The ultimate hitchhiker's guide to the galaxy", alle bøkene er samlet i 1 veldig stor bok på over 800 sider. Har bare kommet til 273 så langt, og må bla opp i Oxford advanced learner's dictionary hele tiden Jeg klarer ikke å lese en historie og bare hoppe over ord og vendinger jeg ikke forstår, for det vil ødelegge en god del av opplevelsen. Jeg vil anbefale boken uansett. Ikke bare lærer en mange nye ord og betydninger, men historien er helsprø og ganske morsom. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 og må bla opp i Oxford advanced learner's dictionary hele tiden Da trenger du en uunnværlig gadget for å slippe unna all blaingen: http://www.cpen.com/Products/Portable/p1 Digg å bruke og ting går kjapt å slå opp (nei jeg jobber ikke for dem ) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 nå går the hitchhikers guide to the gallaxy på nrk sent kl 1 på natte en gang i uka... første episode har desverre vært allerede, jeg så den ikke, desverre, må opp kl. 8 om morgenen... :/ er foresten halveis i første bok på engelsk nå... ganske morsom lesning Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Nå har jeg sett den nye filmen... Eller det er en stund siden nå.. Men som forventet de utelater noen av de beste senene, Men det var en helt grei film. Men, Den ødela litt av mine tanker på diverse ting.. Som altid filmen ødelegger boka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå