Gå til innhold

Hitchhikers Guide To The Galaxy tråden.

lceman™

Anbefalte innlegg

Når jeg ser filmer basert på bøker prøver jeg alltid å ikke tenke så mye på hvordan jeg har sett for meg de forsjellige karrakterene og stedene. Prøver å se alt med nye øyne. Derfor blir jeg som oftest ikke skuffet, Men for all del, mulig filmen suger, men mulig den er genial også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett den siste traileren noen ganger så har jeg etterhvert begynt å gjøre meg opp den meningen at den nye filmen kommer til å ødelegge HHGTTG for meg :(

Men heldigivs har jeg jo BBC's gamle serie å kose meg med :D

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett ferdig hele serien fra 1981 og er gledelig overrasket over hvor godt den fulgte bøkene (1og2) som den ble basert på, effektene er kanskje ikke så mye å skryte av, men det er vel egentlig litt av sjarmen.

Om det er noe jeg skal klage på så må det være at det ene hodet til Zaphod var litt lite aktivt, og at noen deler var droppa (kan nesten forstå at de hoppet over planetkatalogen på Magrathea), og at vi ikke får se noe mer til Zaphod og Tricia etter at de teleporteres bort fra stuntskipet. Prosser er forresten framstilt som en tynn mann med sixpense, ikke pelslue :(

Alt i alt så anbefaler jeg serien på det sterkeste!

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Traileren hadde innslag av selvironi, noe britene er flike til, men som jeg sjelden ser i amerikansk humor. Jeg tar dette som et godt tegn til at de legger seg nærmere britisk humor.

Jeg har hørt en kan lese mye av et lands kultur ved deres sans for humor, men jeg vet ikke helt hvilke konklusjoner en kan trekke av den norske: mange her liker erke-britisk humor med sine understatements, men humoren som lages i Norge er av den motsatte typen der overdrivelsens kunst dyrkes. Hadde Hitchhiker-serien vært mer kjent i Norge, tror jeg den hadde vært lest av de aller fleste.

Lenke til kommentar
Hva handler serien om egentlig ?

Så langt som jeg har sett så følger den boka ganske bra til litt forbi Milliways, mer utfyllende rapprot kommer utpå kvelden.

Jeg vet ikke engang hva boka handler om. Noen ? Hva er Milliways ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...