BiaZ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Når jeg ser filmer basert på bøker prøver jeg alltid å ikke tenke så mye på hvordan jeg har sett for meg de forsjellige karrakterene og stedene. Prøver å se alt med nye øyne. Derfor blir jeg som oftest ikke skuffet, Men for all del, mulig filmen suger, men mulig den er genial også. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg så de to første episodene av TV-serien fra 1981 i dag, det er noe av det beste jeg har sett, og som noen har nevnt her et sted: musikken er konge Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Låner den engelske boken/bøkene til helga jeg da. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Her er den nye traileren, endelig i stort format (den har vært ute et par dager som en møkkdårlig stream): http://bvim-qt.vitalstream.com/Hitchhikers...2_0197_3000.mov (godt over 50 MB stor) For dere med pysete linjer: http://hitchhikers.movies.go.com/trailers/ <- velg og vrak i formater og størrelser der. Share and enjoy Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Den nye er bedre, men jeg er fortsatt dritskeptisk. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Etter å ha sett den siste traileren noen ganger så har jeg etterhvert begynt å gjøre meg opp den meningen at den nye filmen kommer til å ødelegge HHGTTG for meg Men heldigivs har jeg jo BBC's gamle serie å kose meg med Endret 3. mars 2005 av Icedude Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hva handler serien om egentlig ? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Hva handler serien om egentlig ? Så langt som jeg har sett så følger den boka ganske bra til litt forbi Milliways, mer utfyllende rapprot kommer utpå kvelden. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Endelig har nerdene enda en unnskyldning for å sove ute i to uker midt i sentrum. negativ som alltid Endret 4. mars 2005 av monstar Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Så traileren, tror jeg må lese boken en gang til slik at jeg er forberedt.. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Nå har jeg sett ferdig hele serien fra 1981 og er gledelig overrasket over hvor godt den fulgte bøkene (1og2) som den ble basert på, effektene er kanskje ikke så mye å skryte av, men det er vel egentlig litt av sjarmen. Om det er noe jeg skal klage på så må det være at det ene hodet til Zaphod var litt lite aktivt, og at noen deler var droppa (kan nesten forstå at de hoppet over planetkatalogen på Magrathea), og at vi ikke får se noe mer til Zaphod og Tricia etter at de teleporteres bort fra stuntskipet. Prosser er forresten framstilt som en tynn mann med sixpense, ikke pelslue Alt i alt så anbefaler jeg serien på det sterkeste! Endret 4. mars 2005 av Icedude Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Serien er faktisk mer basert på den originale radioserien enn på de to første bøkene. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Ok da, men det eneste jeg har å relatere til er bøkene dessverre, skal prøve å få hørt radioserien. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Endelig har nerdene enda en unnskyldning for å sove ute i to uker midt i sentrum. Kaller du meg nerd nå? Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 NEI;NEI ikke noe FILM her!, de ødelegger de fine bøkene bøker :wub: film Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Så ikke se den da Men vit dette: Dette filmprosjektet var Douglas Adams' drøm i nesten 20 år, og at det nå endelig blir realisert er stort for alle dedikerte fans. Endret 7. mars 2005 av EJH Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) men det jeg har sett (trailere) så ødelegger de mitt syn på folka og diverse BTW har jeg lest bøkene på nytt driver på siste bok nå andre gang jeg leser de Endret 8. mars 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Traileren hadde innslag av selvironi, noe britene er flike til, men som jeg sjelden ser i amerikansk humor. Jeg tar dette som et godt tegn til at de legger seg nærmere britisk humor. Jeg har hørt en kan lese mye av et lands kultur ved deres sans for humor, men jeg vet ikke helt hvilke konklusjoner en kan trekke av den norske: mange her liker erke-britisk humor med sine understatements, men humoren som lages i Norge er av den motsatte typen der overdrivelsens kunst dyrkes. Hadde Hitchhiker-serien vært mer kjent i Norge, tror jeg den hadde vært lest av de aller fleste. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hva handler serien om egentlig ? Så langt som jeg har sett så følger den boka ganske bra til litt forbi Milliways, mer utfyllende rapprot kommer utpå kvelden. Jeg vet ikke engang hva boka handler om. Noen ? Hva er Milliways ? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Milliways er "The Restaurant At the End of the Universe". For å få en tilfredsstillende forklaring bør man rett og slett lese bøkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå