alibaba Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hei Jeg har et KR7A-RAID hovedkort og en Enermax 350 watt PSU. I det siste har ikke maskinen villet starte når jeg trykker på powerknappen. Jeg tror det skjer etter at maskinen har blitt brukt en stund, spilling osv. Når jeg skrur den av da og starter igjen, er den liksom helt død når jeg trykker på powerknappen. Det lyset som indikerer at +5VSB er tilkoblet, lyser. Så det betyr jo at det er strøm der, men ingenting skjer. For å få den til å starte må jeg putte strømkabelen til PSU'en inn og ut mens jeg holder nede powerknappen. Dette er ikke en helt sikkert metode for å få den til å starte, men det virker av og til. Jeg har prøvd å oppdatere BIOS, men dette hjalp ikke. Kan ikke se noen åpenbar løsning, annet enn å prøve en annen PSU eller hovedkort. Dette medfører endel "ordning" Tar gledelig imot tips.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Har du resat biosen i det siste? Jeg har hatt et tilsvarende prolem og sende det inn til komplett. De sa at Clear CMOS sto feil. Når denne står feil kan hovedkortet virket dødd. Den erfaringen koster meg 500 spenn i porto og testgebyr! :sad: Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Vet hva deal'en er med CMOS jumpern. Det er ikke det som er problemet. Jeg har resat bios'en noen ganger og byttet bios'er. Det funker ikke. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 21:29, alibaba skrev:Vet hva deal'en er med CMOS jumpern. Det er ikke det som er problemet. Jeg har resat bios'en noen ganger og byttet bios'er. Det funker ikke. Har du kontrolert om den står rikdig? jeg satte den feil og da virka hovedkortet helt døtt. Skjedde ingen ting når jeg trykka på powerknappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå