perpyro Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvis du har begge s-ata kontaktene ledig på hovedkortet ditt og det du skal ha er en rask systemdisk kan du kjøpe f.eks 2 stk Maxtor 80GB s-ata disker og kjøre disse i Raid0 (striping), da får du nok temmelig god ytelse. Hvor mye forskjell i ytelse er det på denne løsningen kontra en WD raptor 74Gb? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Hva skal jeg egentlig se på når jeg vil ha en kjapp disk? RPM? MB/Sek? Søketid? Høy RPM. Bare det, ene og alene? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hva skal jeg egentlig se på når jeg vil ha en kjapp disk? RPM? MB/Sek? Søketid? Høy RPM. Bare det, ene og alene? Nei, det kommer ann på bruksområder. Men generellt sett best mulig specs på alle områdene. RPM har en direkte innvikning på "sequential read" (MB/S) OG søketid. Er bare å tenke på at det er en plate som snurrer rundt med fastmonterte lesehoder, slik at jo fortere platen snurrer, jo fortere vil dataen disken skal ha tak i passere lesehodet. Så man kan si at alle disse specsene påvirker hverandre. Har selv to Raptor 36GB disker i RAID 0 med 256MB cache på kontrolleren. Det sparker skikkelig rompe. Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Anbefaler Western Digital 200Gb s-ata på det sterkeste... Rask og stille gå-ende Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Anbefaler Western Digital 200Gb s-ata på det sterkeste... Rask og stille gå-ende Som sagt tidligere skal trådstarter ha en rask, men liten disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå