Gå til innhold

Mindre og Bedre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-08 19:45, Marl skrev:

Jeg har hørt at Linux er bedre og har lite med feil enn Windows 98/2000

Er det???????????+

Heisann.

Vel, det var et rimelig unøyaktig spørsmål :smile: Hva er det du vil vite?

Mindre feil....ja (pga åpen kildekode og alle har mulighet til å finne feil, og rette dem...)

Bedre? Til en del ting ja, men absolutt ikke til alt (la oss ikke få enda en flame-war ang linux og windows....det er done-to-death)

Linux er: stabilt, en har mulighet til å endre ALT, hva man enn kan komme på (og har kunnskap til å gjøre...), altså man har friheten. Man kan endre utseende til å passe DEG, ikke hva Bill og sine gutter vil skal passe deg. Linux er GRATIS(!!!), osv....søk på linux på http://www.google.com så finner du MASSE info om det.

Windows 9x er utvilsomt ustabil. Windows-versjoner basert på NT-kjernen (NT/2000/XP) er bedre (men vil ikke si like god sammenlignet med linux, selv om det er min subjektive mening).

Konklusjon:

Hva som er best avhenger av hvilke bruksområder som finnes. Er spilling (og en del mulimedia) d viktigste er nok ikke Linux det beste valget. Har man behov for veldig stabile systemer med lang oppetid kan Linux (samt flere UNIX-varianter) være løsningen. Linux kan også "gjøre" det meste Windows kan (utenom det jeg nevnte ovenfor), og det finnes utrolig masse programvare (særlig gratis) tilgjengelig.

Hva med en dual-boot? Det beste fra begge verdner :wink:

Nå orker jeg ikke skrive mer....du kan finne masse informasjon ved å søke her på forumet eller på resten av nettet. http://www.google.com is your best friend!

ps. bruker navnet linux her som en beskrivelset av en distribusjon, istedet for selve kjernen....bare for å gjøre det lettere å forstå (og skrive :smile:)

[ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-06-08 20:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...