Abbern Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Vet ikke helt hvor dette passer best, men: Jeg har installert en apache-server på pc'en min, og integrert PHP i den, siden jeg ser "Apache/2.0.52 (Win32) PHP/5.0.3 Server at localhost Port 80" nederst på roten på serveren. Problemet er at når jeg prøver å koble opp mot MySql serveren som jeg skal ha installert (kanskje det ikke har funka), så går det ikke Jeg har prøvd med denne filen: http://home.no/sssanger/php.rtf Jeg har ikke laget noe brukernavn eller passord til serveren, men jeg ser i et program (WinMySqlAdmin 1.4) som følger med at brukernavn og passord skal være abbern/abbern Forslag? Endret 2. januar 2005 av Abbern Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Kva feilmelding får du? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Prøv med: $user="root"; $password=""; Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 får ikke feilmelding! Er MySql installert feil? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 får ikke feilmelding! Er MySql installert feil? Får ikke feilmelding? Forsøk å koble til databasen manuelt via shell / command promt da og se hva den sier Prøv og skriv f.eks dette i kjør: cmd enter så telnet så o 127.0.0.1 3306 eller 127.0.0.1 3307 sannynligvis vil du få svar der hvis mysql kjører ellers kan du sjekke om prosessen mysqld kjører i Task manager. Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) telnet o 127.0.0.1 3306: 4.0.23-nt¢¾gP8h'#yZ,☻ Connection to host lost. Press any key to continue... mysqld-nt kjører i taskmanager Endret 3. januar 2005 av Abbern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå