Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett og brannmur

Anbefalte innlegg

Leste i FAQ-en at en burde avinstallere brannmurprogram hvis en har trådløst nettverk med router (siden denne har innebygd brannmur). Nå bruker jeg en brannmur fra Sygate. Denne hindrer jo (etter eget ønske) også utgående trafikk. Hvis jeg avinstallerer Sygate har jeg ikke lenger kontroll på utgående trafikk ...

Fins det andre programmer jeg kan bruke til dette, eller er det ikke så nøye å avinstallere Sygate?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste wlanroutere har innebygget brannvegg.

Er det derimot en wlan-bridge så bør du ha en softwarebrannvegg installert på maskinen din.

Såklart, det gjør jo ingen skade å ha flere brannvegger, men du minsker muligheter med bruk av nett for hver gang. F.ex BitTorrent.

Skal du kontrollere utgående trafikk så bør du bruke en softwarebrannvegg, det er det relativt få wlanroutere som gjør ;)

Lenke til kommentar

Har Topcom Skyr@cer Pro WBR 654, og har også SP2 installert. Har foreløpig ikke merket noen problemer med å bruke Sygate i tillegg. Er mye som tyder på at Topcom-routeren har innebygd brannmur, Sygate har nemlig ikke rapportert om blokkerte angrep etter at jeg fikk Topcom.

I natt sluttet plutselig internett å virke, og jeg måtte resette routeren for å få det opp igjen. Men det hadde sikkert ikke noe med dette å gjøre ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...