Gå til innhold

Netcom endret forsikringen min uten varsel


Anbefalte innlegg

Opprettet Business talk abonnoment i 2003, og videreførte med Union Talk 9. juni.

En gang i november så forandret de forsikringen min fra Total + til total vanlig, dette uten å varsle om det.

 

 

Jeg er rimelig frustrert, fordi vilkårene tilsier at fukt ikke lenger dekkes, og det er regnet som det største problemet blant mobiler i dag.

 

 

noe jeg undres veldig på er hvorfor de plutselig endret min forsikring i november/desember, når jeg har hatt union talk i nesten 6 mnd nå.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

totalforsikring pluss er bare for bedriftskunder, union talk er et organisasjonsabb. for private og brukere av det kan ikke ha totalforsikring pluss.

 

Totalforsikring Pluss:

 

Tilbys fra 01.07.03, kun til bedriftskunder og forhandlere (kunder med bedrift-prisplan og forhandler-prisplan PFUB.

Lenke til kommentar

de har heller ikke brutt noen vilkår, da forsikring er et egen tilleggstjeneste som ikke har noe med abb å gjøre, du kan fritt si opp forsikringen når du vil. regner med at du undersøkte om du kunne ha totalforsikring pluss på uniontalk før du videreførte, da hadde du fått et nei som svar.

Lenke til kommentar

kan ha bomment med abonnoments delen :p men min forsikring ble endret i november, og det skjedde uten varsel. Det har vi sjekket i familien og via Utdanningsforbundet som har avtalen.

 

og det har vært på hver faktura at jeg har hatt + utgaven, og informasjonen om union talk nevnte ikke noe om + forsikringen min.

 

 

vilkår for forsikringen:

 

12. OPPSIGELSE OG FORNYELSE AV FORSIKRINGSAVTALEN.

12.1 Forsikringen løper fra tegningstidspunktet og fornyes automatisk for 1 måned av gangen med mindre forsikringsavtalen skriftlig sies opp av sikrede. Selskapet forbeholder seg retten til å ikke fornye forsikringen ved premieforfall til kunder med flere enn 3 skadesaker i løpet av 18 måneder. I andre tilfeller har selskapet rett til å si opp forsikringsavtalen med minimum 2 måneders skriftlig varsel.

12.2 Forsikringen opphører dersom sikredes NetCom-abonnement ikke lenger er gyldig.

12.3 Selskapet forbeholder seg retten til å si opp forsikringen med øyeblikkelig virkning dersom det foreligger svik i forbindelse med skaden.

12.4 Endring av forsikringsvilkårene kan skje med 2 måneders varsel.

 

2 mnds varsel fikk vi ikke, og dette bekreftet kundesenteret at vi skulle hatt.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

jepp, det kan godt stemme. de går igjennom systemene for å luke ut de som har pluss på feil abb (før kunne man ha pluss på alle abb), og det blir ikke gjort på dagen. i november var det altså din tur. er enig i at de burde ha varslet om dette, men det står opplyst på regningen man får hvilke tilleggtjenester man har, og hvor mye man betaler for de. burde ringt en bjelle hos deg når du betalte 10 kr mindre for forsikringen også :p

Lenke til kommentar

problemet var at den regningen viste ikke 10 kr mindre :p viste 1,5 kroner mindre, så nei ingen bjelle der :p

 

ps! det har skjedd slike ting før og de har da bedt meg se bort ifra det, så kanskje litt av grunnen til at jeg trodde det bare var en trykk feil.

 

men både 6630 og sharpen har forsvunnet, så jeg slepper å bekymre meg for store tap. Skal spandere på meg en SX1 og en M65 eller noe annet "billig", så slepper jeg denne bekymringen.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...