Cacophobia Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har en amd xp2500+(barton) og har klokket den mange ganger opp til xp3200+ med mitt gamle hovedkort, men nå har jeg et annet hovedkort og klarer den ikke å klokke seg opp! Den blir heller ikke for varm. Har et ASUS nFore2 A7N8X-X hodekort. Hva kan være galt, håper ikke det er noe galt me Hk eller cpuen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Klokker du FSB eller MP? Hvis du klokker FSB så kan du få prblemer med busen i hk. Vet ikke om det er agp/pci lock på det hk, men hvis det ikke er det så er det nok det som stopper deg! Har du sjekka hvilken spenning den får? Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 MPen er låst, jeg prøver bare å klokke fsben fra 166 til 200. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg har selv det HK'et, og det er AGP/PCI-lock på det, ja! Hvilket minne har du? Sjekket temps ettter du bytta HK? Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg har 512mb TwinMos PC2700. Ingenting blir for varmt tror jeg. CPU'en holder seg rundt 40-45grader. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Sjekka at den ikke er undervoltet? Lenke til kommentar
shaho Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Dumt spørsmål, men hva gjør agp/pci locken? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Dumt spørsmål, men hva gjør agp/pci locken? Den låser AGP til 66mhz og PCI til 33mhz. Hvis du ikke har noen lock der så vil skjermkort, hdd o eventuelle pci kort bli ødelagt når du klokker med veldig høy fsb, trenger ikke å være så veldig høy eller. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det kortet har Agp/Pci lock, sitter med et nå. Har du Boxedkjøleren? Har du kabinettvifter? Ka jeg kjørte samme hastighet på det kortet med boxedkjøler og nada kabinettvifter holdt jeg på å ta livet av det. Nå med ny kjøler (Thermaltake Silent Boost) og 2 kabinettvifter (papst 12db) cruiser den rundt på xp3200 og koser seg. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det kan godt vere at det er minnet ditt som stopper deg her... Du kan prøve å øke volten på minne med ett hakk å se om du kommer litt lengre da Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg klarte jo å klokke med det gamle hovedkortet. Jeg så etter hva CPU volten var på og det var 1,650volt, vet ikke om dette er mye ller lite da Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Prøv å kjøre volten opp til 1.75, det er det jeg kjører på @xp3200. Andre jeg kjenner må ha volten på 1.8 for å kjøre Xp3200. Men husk å skaffe deg en temp måler når du gjør det for tempen kan fort øke litt mer enn du har lyst. (helst ikke over 65 grader full load mener nå jeg). Prime95 er et fint program for å teste cpu'en Og MBM5 er fin fint for å måle temp med. Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har vifte som støtter prosessorer opp til 3200+ men jeg har klokket den opp til 3200+ før og då satte jeg ikke opp volten, men jeg klokket den ned igjen for den ble litt ustabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå