Gå til innhold

Klokking av AMD Athlon 64 3000+

Anbefalte innlegg

Hei, og godt nyttår! :thumbup:

jeg hadde tenkt til å overklokke prosessoren min littegrann, bare så jeg får litt mer ytelse.

Har en AMD Athlon 64 3000+ prosessor med en kjøler som skal takle AMD Athlon 64 3200+

Det jeg lurer på er hvor maks-grensen ligger, og hvor mye det er trygt å klokke av gangen, hvis jeg skal prøve med litt og litt.

Hvis noen andre har lik prosessor, så lurer jeg også på hvor mye dere har klokket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Juster opp htt 5 trinn i gangen, når du har klokket et par hundre mhz kan du ta 3 i gangen. Hvor langt du kan komme avhenger av tempen du har, men 2-300 mhz er ikke noe problem egentlig.

5 trinn??? mener du da mhz, eller hva?

og er det mulig å få cpu-vifta til å kjøre på fullt hele tida - bare for å være trygg liksom?

Lenke til kommentar

han mener sett opp fsben til 205 går det bra setter du 210 osv. hvor mye det utgjør i mhz kommer an på hva multipliern står på.

jeg har samme cpu med et asus k8n pc3200 ocz ram og 520 watt aspire cpu :w00t:

akkurat montert psuen, gikk fra den dårligste som noen gang er lagd hehhe qtec 300watt. før kunne jeg bare klokke til fsb 218 før det ikke boota lengere, på 218 med mltiplier 10 var pcen veldig ustabil. nå har jeg sitti oppe hele natta for å få installert os på en satadisk og orker ikke byne å overklokke nå, skal på skolen om 1 time heheh.

post hvor langt du klarte å dra den da, kommer nok med results innen 9-10 timer :thumbup:

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

er meningen at jeg skal reboote etter hver gang, og f.eks. kjøre CPU Mark for å sjekke hvor mye mer ytelse jeg får???

har 4 kabinettvifter og kjølern på cpu skal takle amd athlon 64 3200+, og jeg byttet kjølepasta for noen uker siden - når bør jeg stoppe... hvor høyt kan jeg sette fsb uten å risikere veldig mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...