Gå til innhold

dataen er ødelagt

Anbefalte innlegg

datamaskinen min er fucket. jeg vet ikke helt hva som er galt med den.

men når jeg starter den så nekter den å starte rett og slett. den bare står og går og på skjermen står det "no signal" hva er galt?!!!?

mvh

rabbizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har sjekket alt det. også det lyser ingen lamper på hovedkortet. men det lyser gult på en lampe rett under reset knappen foran. men kan det være noe galt med strømmen. jeg er heller ikke sikker på om hardisken fungerer

Lenke til kommentar

Den gule lampa under resetknappen er Harddisk indikatoren, den blinker/lyser når harddiskene jobber.

kommer den vanlige støyen fra PCen når du starter?

Da er det enten skjermkortet eller skjermen.

Hvis ikke den vanlige støyen er der, så er det kanskje strømforsyningen.

Det er den som strømkontakten får inn i, og når du åpner pcen, så er det den alle kablene kommer i fra. Da må du plugge ut alle kabler som får til den, og bytte denne i en annen.

Bor du i Oslo, så stikk på Datakjeden og skaff en ny i morra (ikke Q-tec, har fått mye pes). De er billigst overdisk, og du sparer ved å ikke betale porto ved web kjøp.

ta gjerne en som er litt større enn den du har, kanskje den har gått fordi din maskin trekker litt mer enn PSUen tåler.

Sjekk PSU priser her. Datakjeden har også utsalg i andre byer, sjekk siden deres.

Lenke til kommentar

jeg skiftet PSU. men det gikk ikke. det ble det ssamme som før. det er lissm ikke den samme støyen, den er lissm roligere. den reagerer ikke bare står og hører en rolig vifte. hva skal jeg gjøre om det er skjermkortet da?

Lenke til kommentar

Komplett hjelp

For å få bilde på skjermen trengs vel bare skjermkort og minne. Gir hovedkortet fra seg spesielle pip under oppstart? (Piiiip-pip-pip f.eks?) Hvis du hører vifter så er det ikke strømforsyningen som er ødelagt. Prøv å ta ut skjermkortet og sett det inn igjen. Muligens dårlig kontakt, noe som har hendt meg selv et par ganger.

Hadde vært litt enklere hvis du sa hvilken pc det gjelder (ferdigbygd/selvbygd), og hvilke komponenter du har.

Lenke til kommentar

det er mere cd romen som gir fra seg en lyd. men viftene går så d kan ikke være strømmmen da? ja jeg kan prøve å ta skjermkortet ut og inn. det er ikkke amd men intel hvis d er noe til hjelp. har 2 års garanti på den men faen heller jeg har dritmy jeg vil ha på den. jja. forslag?

Lenke til kommentar

At PC'en ikke vil starte betyr ikke at du har mistet alle filene du hadde på maskinen. Hvis du ender opp med å måtte sende den tilbake til leverandør for repersasjon anbefaler jeg deg å ta opp dette med dem. Forsikre deg om at de ikke kommer til å slette noe eller be de om å sette inn en ekstra harddisk til OS og la den gamle stå som slave slik at du kan beholde de gamle filene dine.

Hvis du ikke er særlig datakyndig og føler deg utrygg på hva du skal gjøre, anbefaler jeg deg på det sterkeste å levere den tilbake for reperasjon. Ellers kan det fort bli veldig dyrt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...