Gå til innhold

kamera til filming av band

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har lest gjennom mange av postene men ingen ser ut til å om handle det jeg lurer på :hmm:

Jeg har tenkt meg et kamera jeg kan filme musikere med, dette stiller et spesielt krav til lyden, spesielt når jeg skal filme trommiser (med tanke på det høye lydnivået)

det beste er kanskje å kjøpe en ekstern mic i tillegg, så jeg vil gjerne ha tips om begge.

ellers blir kameraet bare til filming av venner osv, night shot funksjon er et pluss

prisklassen bør helst ikke overskride 6000,- men jeg kan strekke meg litt...

på forhånd takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filming av konserter stiller veldig høye krav til kameraet med tanke på skiftende lys og veldig høy kontrast. Lydmessig er det så godt som ingen forskjell i den prisklassen (integrert mikrofon er stort sett skrotlyd uansett :)) Jeg selv ville gått for et Sony eller Panasonic-kamera i den prisklassen, og vært sikker på at jeg får med widescreen (ekte versjon) på kjøpet. Kommer godt med. Og selvfølgelig: om du skal ha god lyd så må du ha mulighet til å koble til ekstern mikrofon (MIC-IN)... Sjekk Panasonic GS200, eller det nye superbillige GS150, skal være kjempekamera med mange proffunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...