huf Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg MÅ vite hva som er den absolutt absolutt beste kjøleren til en XP 1800+. Støyen teller ingenting bare den kjøler bra. jeg har tenkt på Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 7+" er den bra? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg bruker personlig Alpha PAL 8045 med en 3dfxcool vifte (80mm), og den kjøler meget meget bra (sammen med Artic Silver III). den har også lite støynivå, men koster dog litt. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Dette passer vel bedre under Hovedkort & Prosessor! Lenke til kommentar
norway Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Den så klate "silent viking" er ypperlig , bruker den selv , så gå for den du!! Ligger på ca 40 grader + - DDR ram 512 SOYO Dragon ultra athlon xp 1800+ Lenke til kommentar
www Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 The perceft løsning is følgende: )GÅ HIT) Kjøp en Taisol CGK 760 CPU kjøler til 75,- sleng med en Artic silver 3 til 70,- Dette er ett meget god kjøling til en råbillig pris :smile: Mener du senere att du trenger mere kjøling så kan du bestille deg en 80x80mm papstvifte fra microplex.no :smile: Ja da kan du jo bare "modde" ribba på taisolen og slenge på en 80x80mm med masse luft (Flere her på forumet har gjort dette) Da har du superkjøling da :smile: Anyway så er det en veldig god ribbe med kobberbunn på taisolen :smile: _________________ MSI Turbo II AMD XP 1500+ 256 MB Apacer SDram Samsung CD-RW/DVD Samsung 40 Giga 5400 RPM Samsung SyncMaster 950P 19" Aashima Miditower (350W PSU) Hercules Prophet II GeForce 2 PRO [ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-08 21:52 ] Lenke til kommentar
steinih Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg vil oxo råde deg til å gå for Silent Viking! Ypperlig kjøler som er billig og som ikke støyer noe serlig. Lurer bare på 1 ting! Hvorfor i all verden har ikke støy noe å si for deg? Har du noen gang hatt en kjøler som bråker noe sinnsykt? Jeg hadde, før jeg bygde vannkjøling, en Global Win wbk38 og den bråka noe sinnsyk(46db)! Var nesten ikke mulig å ha på pc'en og tv'en i samme rom! Trur nok du bør tenke deg om litt før du kjøper en kjøler med høyt lydnivå... ps! tenkte litt slik som deg da jeg kjøpte den kjøleren jeg oxo, men **** som jeg angra etterpå... :sad: /steinih Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 den største ribba til swiftech (microplex.no) og en kraftig delta vifte, har dette selv, durer som et tog, men kjøler topp! Lenke til kommentar
pine Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Da kan du heller gå for dragon orb 3. Jeg har den og CPU temp går aldri over 35 grader. Men hørselsvern er nødvendig. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: The perceft løsning is følgende:Kjøp en Taisol CGK 760 CPU kjøler til 75,-sleng med en Artic silver 3 til 70,-Dette er ett meget god kjøling til en råbillig pris :smile: Helt enig, det samme har jeg gjort. Jeg har en TaiSol ribbe modda til 80x80mm og stripsa fast Papst 80x80mm vifte 32db 69cm/3 og denne skal gå på ca 3000rpm right? Og klæsja på litt ArticSilver 3 Men min går bare på 1500-1900rpm. Men på sommeren nå som jeg har rommet i andre etasje og all varmen stiger opp hitt med et lite vindu på fullt gap ligger jeg på 48'C med en rom temp på sikkert over 30'C sitter her nesten å svetter nå :smile:. Quote: Mener du senere att du trenger mere kjøling så kan du bestille deg en 80x80mm papstvifte fra microplex.no :smile: Jeg vil _IKKE_ annbefale å ha på den sure 32db delta vifta som er på TaiSol'n fra før, denne suger deluxe. XP1800+ idle@57'C romtemp@21'C Delta vifta. Quote: Ja da kan du jo bare "modde" ribba på taisolen og slenge på en 80x80mm med masse luft (Flere her på forumet har gjort dette) Som sagt er dette en god å optimal løsning så gjør dette du, så får du super kjøling, men jeg råder deg til å sette på en 19db vifte, dette er også supert! En kammerat av meg har SilentViking, denne er meget stillegående å behaglig, samt meget ekstremt, ja det finnes ikke ord for hvor lett den er å sette på Socet'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå