Skjold Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Lette litt selv og fant ut at cpu-peltier og gpu-peltier bruker tilsammen 306,4W og 32A...den perfekte strømforsyningen til dette vil være Zippy 300W med 34A på +5V'en hos microplex, men denne var seff utsolgt...argh! Lenke til kommentar
pback Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Lette litt selv og fant ut at cpu-peltier og gpu-peltier bruker tilsammen 306,4W og 32A...den perfekte strømforsyningen til dette vil være Zippy 300W med 34A på +5V'en hos microplex, men denne var seff utsolgt...argh! Det hjelper jo ikke om den er 34A på +5V. Det er jo sterk +12V-rail du trenger til peltier-element! Zippy psu'en er bare 16A på 12V, så den er komplett ubrukelig til to pelts! Endret 1. februar 2005 av pback Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Man må nesten ha en dyr og god PSU til peltierelementer. Selv kjøpte jeg likesågodt en OCZ PS 420W kun til pelt. elementene (og scsi disk). Fant ut at chieftec 360W var litt for ustabil... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vil ikke anbefale å kjøpe en PSU som gir bortimot akurat det du trenger av krefter. En PSU som til enhver tid spinner på bortimot max belastning vil ikke trives i lengden. Dessuten vil viftene kjøres på fult for å holde temperaturen nede og dette gir støy. Kjøp en som gir deg litt å gå på. Kjører Levicom 500W. denne er relativt billig, leverer det jeg trenger av strøm uten at den trenger å arbeide noe særlig, og viftene kan settes til et støysvakt nivå. Denne PSUen gis ut i flere formater hvor ett av merkene er pressentert her på Overklokking.no Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kjører Levicom 500W. denne er relativt billig, leverer det jeg trenger av strøm uten at den trenger å arbeide noe særlig, og viftene kan settes til et støysvakt nivå.Denne PSUen gis ut i flere formater hvor ett av merkene er pressentert her på Overklokking.no Hvor får jeg kjøpt disse? Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Den linken funka utrolig dårlig, men jeg fikk da ut a den at det var på 3DFXcool...hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå