Mad Esc Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Fra Die Hard 1. Tror det var TV2 jeg så det på.' Yippe ka yay motherfucker! ble obversatt til Hei og hå din tulling! 9633101[/snapback] Den var jo bra Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Også fra Die Hard: Når Little Johnson sier: I was in junior high, dickhead. Oversettelse: Jeg gikk på ungdomskolen, pillhode! Endret 5. oktober 2007 av TomJ Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Friends episoden som er på TV2 akkurat nå. Monica kommer inn i leiligheten og har drukket alt for mye. Så henger hun over vasken mens hun drikker vann og sier "Water rules!" Dette ble oversatt til "Husregler!" What!? Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 I filmen Se7en, på DVD-en jeg har kan jeg ikke slå av teksten. Når Brad Pitt sier "Don't jerk me off!" til Morgan Freeman klarer de å oversette det til "Ikke runk med meg!" Gjør vondt hver gang jeg ser det. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ace Ventura: "Spank you very much" blir "Tange Makk"... Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Det jeg ikke kan fordra er når når de endrer det fra engelsk til engelsk... Hva er vitsen. Som for.eks Original film tittel: "Boy eats girl" Norsk film tittel: "Scary Video 5" Filmen har ikke noe med en video å gjøre, og det finnes ikke 1,2,3 eller 4'er av den. Oversettere er merkelige. En annen som irriterer meg: Original: "Harold & Kumar Go to White Castle" Norsk: "American High" Endret 7. oktober 2007 av BadSmile Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Så Austin Powers 1 igår da jeg snublet over denne: Nerdalert ble til Se opp for ordensmenesket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Fra Die Hard 1. Tror det var TV2 jeg så det på.' Yippe ka yay motherfucker! ble obversatt til Hei og hå din tulling! 9633101[/snapback] En annen oversettelse som også er flittig brukt der er "hipp hurra kølle!". Fin titteloversettelse. Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 I "Who Finds A Friend Finds A Treasure" blir knuckelhead oversatt til pikkhue Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er jo grei oversettelse dèt da... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hahahah! :!: -You fucked the whore, you fucking assfuck! -Du flørtet med jentungen du, din fordømrade tulling! Åhåhåhå, Norge er så kristent Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fy fader... fra hvilken film var det tatt fra, KoffeinKanin? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Tror faktisk at jeg har sett den, men kommer ikke på tittel i farten. Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er jo grei oversettelse dèt da... 9660488[/snapback] Knuckelhead betyr vel heller noe som tomskalle, dustehue etc... Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja, men nå MÅ det da strengt tatt ikke være helt nøyaktig heller da. Hovedgreia er at du skal få me deg filmen. Ilikevel kan det være irriterende å få tekstet filmer som KoffeinKanin's eksempel over. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fy fader... fra hvilken film var det tatt fra, KoffeinKanin? 9662064[/snapback] Tror faktisk at jeg har sett den, men kommer ikke på tittel i farten. 9662511[/snapback] Jeg veit ikke, har ikke sett den Leste det i en bok Lenke til kommentar
Mr.Anglevik Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 noen som har sett serien som er/var på nrk som heiter "med hjarte på rette staden"? der hadde nrk en fin oversettelse på underteksten der de sa: freeze asholes" som ble oversatt til : stå stille gutar" sikkert en dame som tekstet..... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Den norske oversettelsen av «Kontoret» (The Office) er helt håpløs.Dette blir i den norske oversettelsen til: ... som ikke er en spesielt god oversettelse, all den tid John O'Groats er et sted i Skottland mens setningen som helhet refererer til historien om cricketspilleren Ian Botham som gikk fra ende til ende av Storbritannia (fra Land's End til John O'Groats) til inntekt for funksjonshemmede (spastics = krøplinger). Heldigvis er den danske oversettelsen bedre. The Office SKAL ikke sees med norske undertekster hvis man ikke får med seg den engelske talen. Grusomme oversettelser. Ikke at det er lett å tekste, men humoren er så intern og britisk at det er liten vits å mekke norske tekster i det hele tatt. Apropos Med hjartet på den rette staden - hvorfor ikke Hjerteslag siden den egentlig heter Heartbeat? Endret 10. oktober 2007 av tjalla Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er en episode av Seinfeld hvor enten Jerry eller George finner ut at enhver handling han utfører fører til at alt ordner seg. Dermed utbasunerer han at han er Even Steven. Den norske oversettingen av Even Steven var..... *trommevirvel* .... Erling Jevne! Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Husker ikke hvilken TV-serie det var, men uansett: It's about time! = Det gjelder tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå