Gå til innhold

Får ikke til å legge filmer over på kameraet

Anbefalte innlegg

hei

jeg har tatt en del bilder og noen filmer med kameraet mitt jeg fikk til jul. det er et sony dsc-w1 kamera. filmene lager seg i .mpg format.

så ville jeg prøve å legge filmer fra pc'n over på kameraet, i .mpg format da. men kameraet sier at det ikke er noen filer der.

noen ideer om hvordan man kan få til dette? eller om det går?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg har tatt en del bilder og noen filmer med kameraet mitt jeg fikk til jul. det er et sony dsc-w1 kamera. filmene lager seg i .mpg format.

så ville jeg prøve å legge filmer fra pc'n over på kameraet, i .mpg format da. men kameraet sier at det ikke er noen filer der.

noen ideer om hvordan man kan få til dette? eller om det går?

takk

Det går nok ikke da kameraet må ha et spesielt filnavn å forholde seg til... Finn ut hvilke filnavn kameraet bruker (f.eks. MOV365.mpg e.l.) og da er det kanskje en liten mulighet til at det funker.

Denne burde forresten vært postet på "Digitale kompaktkamera" og ikke "Filmbaserte fotoapparater".

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Kan tenke meg at du prøver å dra over en hvilken som helst MPG-film, noe som ikke funker av forskjellige grunner. For det første Codecen som ditt kamera bruker må være den samme i filmen du legger over. Oppløsningen må være lik og f/s må sikkert også være lik. Prøv å legg tilbake en film du har tatt med ditt kamera, men gi den et annet navn. Den vil nok funke skal du se.

F828

Lenke til kommentar
Prøv å legg tilbake en film du har tatt med ditt kamera, men gi den et annet navn. Den vil nok funke skal du se.

F828

Står noe spesifikt om det i manualen til mitt kamera (P150) og der står det at dette ikke går... Kameraet leser bare filer som har riktig "type" navn. Dette gjelder både bilder og filmer.

Lenke til kommentar

nå har jeg funnet ut noe mer som kanskje kan hjelpe meg. fant det fra akam.no:

Videofunksjon

Videoopptak: Ja

Oppløsning: 640x480 (VGA)

Bilder per sekund: 30

Lyd: Mono

Filformat: MPEG

så når jeg skal lage et lite klipp fra en dvd jeg har, bruker jeg et program som skal fungere fint.

er f/s det samme som bilder per sek? altså, 30.

også når jeg spiller av en film tatt av kameraet kommer dette opp:

das.jpg

betyr det at audio bitrate skal være på 32?

se eksempel:

ee557c80.jpg

etter alt jeg kan skjønne da vil alt bli helt 100% identisk med origialene. takker for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...