Gå til innhold

"Pakke" problem

Zachzi

Anbefalte innlegg

Får disse beskjedene når jeg skal pakke ut ISO'n til Windows XP.

1 xpcorppro-devilsown.r03: Packed data CRC failed The volume is corrupt

2 xpcorppro-devilsown.r09: Packed data CRC failed The volume is corrupt

3 CRC failed The file is corrupt

Hva er feil ? Hva skal jeg gjøre for å "fikse" dette?

Ser at alle filene er like store inkludert de som

jeg får beskjed om at er korrupte. Skulle gjerne hatt

svar på dette ettersom jeg har brukt svært mange

tellerskritt for å få ned denne helvetes XP'n.

- Zachzi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

CRC error er et SVÆÆRT vanlig problem med RAR filer. tviler på det er noe serlig du kan gjøre annet enn å finne en annen version av disse filene, eller evt. finne en helt ny WinXP corp. CRC error er av og til du kan komme deg unna, men det er ikke ofte. ville tro at hvis du mangler 2 arkiv har du et problem. ville selv downloadet på nytt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-14 18:06, viCtim skrev:

CRC error er et SVÆÆRT vanlig problem med RAR filer. tviler på det er noe serlig du kan gjøre annet enn å finne en annen version av disse filene, eller evt. finne en helt ny WinXP corp. CRC error er av og til du kan komme deg unna, men det er ikke ofte. ville tro at hvis du mangler 2 arkiv har du et problem. ville selv downloadet på nytt.

Jeg har lastet ned filene fra 3 forskjellige servere, men de inneholdt akkurat de samme filene laget av devilsown eller noe sånt. Prøver å laste ned de to filene på nytt... hvis det ikke funker.. kan jeg på noen måte finne ut hvilke filer som er lastet ned fra de forskjellige serverne ? slik at jeg kan prøve å laste ned alle filene fra en og samme server. slik at jeg slipper å slette alle filene jeg har lastet ned. Er dette bare tull, eller kan det virke etter dette ? Jeg har sett disse "dewilsown" filene overalt så jeg tror ikke det skal være noe feil med de opprinnelige filene. Bare at de er kødda til på noen servere kanskje ?

-Zachzi

Lenke til kommentar

CRC-feil oppstår pga. små feil i overføringen eller lagringen av filer.

RAR-filer er absolutt ikke spesielt mer utsatt for crc-feil i forhold til andre filformater. Det er derimot en større fordel å bruke RAR istedet for f.eks. ZIP. Dette pga. at du kan legge til et "recovery record" i rar-filer som hjelper deg langt på vei med å reparere filer.

Til deg Zachzi:

Har du prøvd "Repair" i WinRar??

Lenke til kommentar

Først vil jeg si takk for diverse råd.

Ja,jeg prøvde repair, men uten hell. Jeg merka den

korrupte fila å trykte repair det ble da laget en ny

"reparert" fil med navnet _recov.rar eller noe. Jeg ble da nødt til å gjøre den om til .r09 siden det var den fila jeg reparerte, men dette funka ikke. Syntes det var litt rart alle filene jeg skulle reparere ble lagret som _recov.rar og ikke f.eks _recov.r09 eller _recov.r03. Gjorde jeg noe feil kanskje?

Jeg prøvde imidlertid å laste ned de skada filene fra en fjerde server..det funka faktisk. Men det hadde jo vært glimrende å fått til borres glimrende forslag om disse repair greiene så jeg hadde sluppet å laste ned de 3 skadede filene på nytt.

Takk for forslag og hjelp.

-Zachzi

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

mulig jeg har opplevd mer CRC på RAR (faktisk bare på RAR!) fordi de alltid er i 50 filer, noe som ZIP filene jeg tar ned aldri er. vet ikke. har vertfall mer problem med RAR. har selv heller aldri klart å få repair'a en CRC på en RAR før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...