Lillevold Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg skal kjøpe en viftekontroll, primært for å senke turtallet på en Papst 120mm kabinettvifte. Ser at flere har erfaring med Rheobus og Vantec Nexus, men det finnes jo en bråte andre løsninger, f.ex. hos Microplex. Noen som har erfaring med disse? Som mange andre på forumet vil jeg også helst slippe lysdiodene på Rheobus.. Hva med styring av viftehastighet via programvare, noen som har kjennskap til det? Lillevold Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Når du nevner software og Microplex AS må jeg linke til denne omtalen av mCubed T-Balancer SL4 her på Overklokking. Les også noen av forumpostene hvor mange har meninger om slike viftestyringer, erfaringer osv. Det er absolutt noen fordeler, men også noe som kanskje vil telle negativt for deg! Dette har du sikkert noen tanker om selv etter og ha lest ommtalen... Har selv en Zalman ZM MFC-1 som gjør jobben sin på en fortreffelig måte. Linken går til Microplex, for ordens skyld da du tidligere har nevt de. Den forshandles også av mange andre webshopper. Når du snakker om lysdioder er de på den blendet. Eller hva jeg kan si. Helt passe lysstyrke spør du meg. Den er testet her på Overklokking. De fire trinnløse vribryterne har jeg ingen ting å utsette på. De fungerer nok likt som de fleste konkurentene. Ramser ikke opp spesifikasjoner da du sikkert finner dem selv (justering volt, maks belastning og andre egenskaper) Den egentlige grunnen til at jeg falt for denne var de to vippebryterene til høyre. Her kan det meste kobles til. 12v - av - 5v innstiling vises ved farge på lysdiode. Liker designet på fronten, men hvis du ikke liker det kan det skrus av (hvis du får løs vribryterne - har ikke prøvd). Det følger med mal for dette. Den går inn i 5 1/4" brønner! Tror det meste beskrives i testen jeg tiligere linket til, så jeg gir meg her. Dette var den jeg har det nærmeste kjennskapet til og det er en god venn. Sikkert mange andre av den haugen av viftestyringer som har kommet på markedet som har minst like sterke engenskaper! Var også litt mindre utvalg når jeg kjøpte... Kommer sikkert andre erfaringer her og hvis du i tillegg leser noen tester rundt omkring finner du sikkert den rette enheten som oppfyller dine behov! Lykke til videre! LOZER Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Bumper denne jeg, så slipper jeg å opprette ny tråd... Vurderte selv den Zalman ZM MFC-1 tingen.. Så meget grei ut, til en grei pris... Skal brukes i en stacker, bare vet ikke hvordan viftene som følger med er i forhold til støy.. Mulig jeg må kjøpe noen kraftigere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå