Joakimt Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hei! Er nybegynner med data, men jeg skal forsøke å forklare hva feilen var - også håper jeg noen kan hjelpe meg. En kompis av meg (som nå er utilgjengelig for hjelp) komponerte dataen min for syv-åtte måneder siden. Er usikker på hvilke komponenter jeg har, men det kan jeg finne ut. Jeg tror problemene mine startet da jeg skulle overføre noen bilder fra digitalkameraet til dataen. Dette tok en stund, og da jeg ikke trodde det ville fungere, dro jeg ut USB-kabelen - akkurat idet kameraet endelig slo seg på. Deretter kom det en feilmelding, og jeg måtte restarte maskina. Da fikk jeg imidlertid det problemet at Windows ikke fungerte. Etter å ha forsøkt et par dårlige råd, fant jeg ut at den eneste løsningen var å formattere harddiscen. Men her begynte de store problemene. Midt i formatteringen fikk jeg en ny feilmelding (noterte dessverre ikke hva det stod), og hver gang jeg slår på maskina nå står det bare: A disc read error occured. Press Ctrl+alt+del to restart. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre nå? JoakimT Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det høres ut som disken din ikke er god. Mulig den har fysisk skadde sektorer. Prøv å kjør chkdsk c: /p eller /r fra dos. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 A: er jo diskettstasjonen din!! ikke harddisken din som han over meg tror! ta ut disketten, hvis der står en i, hvis ikke så kobler du den fra pcen og sjekker om du kan fullføre installasjonen da. Lenke til kommentar
Joakimt Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Det høres ut som disken din ikke er god. Mulig den har fysisk skadde sektorer.Prøv å kjør chkdsk c: /p eller /r fra dos. Kjørte chkdsk, og den frøys to ganger etter å ha sjekka 75 prosent av harddisken. Hva nå? Er det bare å kjøpe ny? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Du kan prøve å flytte disken over i an annen maskin og kjøre med /r derfra, det kan hende du kan klare og redde den. Hvis ikke så er nok en ny disk tingen. Lenke til kommentar
jaddapadda Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 A: er jo diskettstasjonen din!! ikke harddisken din som han over meg tror!ta ut disketten, hvis der står en i, hvis ikke så kobler du den fra pcen og sjekker om du kan fullføre installasjonen da. hahaha... står jo "A disc error" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå