Tandamram Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg skal nå til å bestille hard disk til Xbox som skal kjøpes om ca. en ukes tid. Regner med at det blir Crystal Edition og etter det jeg har lest har jeg forstått det slik at alle (nyere?) Crystal er v1.6. I denne skal jeg ha en Xecuter3 chip. Jeg vil ha en 250 gb hard disk i Xbox'en fordi jeg nå bare har 30 gb til rådighet på en bærbar. Kan dette føre til redusert levetid? Mener å ha lest dette her i forumet, men fant ikke tilbake til tråden. Valget står mellom en Hitachi Deskstar 7K250 250 GB eller en Maxtor MaXLine Plus II 250 GB. Seagate Barracuda 7200.8 250 GB er jo kjent for å være stille, men var litt dyrere. Andre forslag? Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 En disk er en disk er en disk. Executer 3 funker helt utmerket på XBoX Crystal Ed. Jeg hadde bare en 80 giger for hånden, men det holder lenge om du har boksen på nett med PCen din og ikke legger alt mulig drit lokalt på xboxen. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du begrenser ikke levetiden på xboxen din, men garantien går heden. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Disker som er større enn 137 GB krever en annen BIOS på mod chippen... denne Biosen er det ingen som tørr å stå for... Derfor sier man at det er riskikablet med en en disk som er større en 137 GB... m'kay? skulle jeg anbefalt deg noe... ville det vært: Gå for 120! Edit: jo... Hvorfor Xecuter 3? når en DuoX virker like bra? Xecuter 3 koster vel ca 600- 800... DuoX koster vel 150-250... just a hint Endret 2. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Disker som er større enn 137 GB krever en annen BIOS på mod chippen... denne Biosen er det ingen som tørr å stå for... Derfor sier man at det er riskikablet med en en disk som er større en 137 GB... m'kay? skulle jeg anbefalt deg noe... ville det vært: Gå for 120! Du får 1 års garanti fra modnet med den biosen Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det er vel ett år den varer... hehe! Men seriøst den er riskikabel... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Disker som er større enn 137 GB krever en annen BIOS på mod chippen... denne Biosen er det ingen som tørr å stå for... Derfor sier man at det er riskikablet med en en disk som er større en 137 GB... Hæ? Hva er det du prøver å si her? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Hæ? Hva er det du prøver å si her? At di Biosene som er lagt for Disker større enn 137GB ikke er laget av EvoX, Xecuter eller noen av dem.. De er laget av "Fans" det er derfor ingen sikker BIOS... hvis du skjønner.... Edit: bare vås! Endret 2. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
Panter Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) At di Biosene som er lagt for Disker større enn 137GB ikke er laget av EvoX, Xecuter eller noen av dem.. De er laget av "Fans" det er derfor ingen sikker BIOS... Det er rett og slett vås fra ende til annen. Alle nye Xecuterbioser har støtte for store disker som standard. Det er lite vits å slenge ut slike påstander og skape bekymring hos uerfarne moddere. Sjekk for LBA48 her: http://www.xbox-scene.com/bios_retail.html Endret 2. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Vel, han som skal modde Xbox'en bruker X3. Tenkte på en DuoX2 selv, men men. 120 gb er jo greit og fint det, men siden jeg har begrenset plass på den bærbare hadde det vært fint å få satt en stor disk i Xbox'en når jeg først er i gang. Det er forresten 0 problem å fylle opp en 120 gig, men man har vel egentlig alltid for lite plass, uansett hvor stor disken er. Er det vanlig at man kan levere med en chip når box'en skal moddes, eller står modder for chipen? Dette er i Stavanger-området, forresten, og hvis noen her utfører slikt arbeid, ta gjerne kontakt. Har null peiling på lodding selv... Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Vel, han som skal modde Xbox'en bruker X3. Tenkte på en DuoX2 selv, men men. 120 gb er jo greit og fint det, men siden jeg har begrenset plass på den bærbare hadde det vært fint å få satt en stor disk i Xbox'en når jeg først er i gang. Det er forresten 0 problem å fylle opp en 120 gig, men man har vel egentlig alltid for lite plass, uansett hvor stor disken er. Er det vanlig at man kan levere med en chip når box'en skal moddes, eller står modder for chipen? Dette er i Stavanger-området, forresten, og hvis noen her utfører slikt arbeid, ta gjerne kontakt. Har null peiling på lodding selv... Tar boxen din jeg... bor på Randaberg Edit: har kun aladdin XT inne nå... får inn DuoX i midten av januar tror eg... Endret 2. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 At di Biosene som er lagt for Disker større enn 137GB ikke er laget av EvoX, Xecuter eller noen av dem.. De er laget av "Fans" det er derfor ingen sikker BIOS... Det er rett og slett vås fra ende til annen. Alle nye Xecuterbioser har støtte for store disker som standard. Det er lite vits å slenge ut slike påstander og skape bekymring hos uerfarne moddere. Sjekk for LBA48 her: http://www.xbox-scene.com/bios_retail.html Er det ikke fint at man får oppklart d da? Har lest rundt litt på Forumet på Xbox scene... der er det alltid noen som klager på harddisk og hvor riskikabelt det er med 137+... menmen... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Genialt! Skal til Gran Canaria i morgen, er tilbake i Stavanger 12. januar, så jeg sender deg en PM tidlig den morgenen (kommer med nattog fra Oslo) så kan vi avtale nærmere da. DuoX hadde vært gøy da, så får håpe du har fått det inn til da Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg kjenner 4-5 stk som har satt inn 200 og 250 gig disker i sine xboxer og ikke hatt noen problemer med diskstørrelsen. H2H: Foreslår at du prøver å finne ut av hva du poster før du poster det, for den 137 gig gransa ble brutt for over halvannet år siden med en software-fix. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Crystalen krever litt mer modding enn de gamle. Hvis du ikke har gjort crystal-modden før, så les howtos nøye. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Crystalen krever litt mer modding enn de gamle. Sånn for ordens skyld; Det er ikke Crystal i seg selv som krever en litt mere omstendelig modding, men hovedkortet hvis det er > v1.6. F.eks finnes det Crystal med v1.4. Endret 2. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Så var det disk da... Forslag, eller gå for Hitachi'en? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ja... før jeg havner i for dårlig lys her... vil jeg si at jeg har modda nok boxer til å kunne d meste... eneste jeg ikke har gjordt er å sette inn disker større enn 120! Nå har vi jo funnet ut av d også! Har selv Hitaci 120 GB... virker bra den! Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ut i fra dine tidligere innlegg ser det ut til at du vet hva du driver med. Jeg går for Hitachi! Bestiller nå da, så venter den på meg hos Posten når jeg kommer hjem Ser at modnet.no har DuoX2 inne. Skal jeg bestille en når jeg først er i gang? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ut i fra dine tidligere innlegg ser det ut til at du vet hva du driver med. Jeg går for Hitachi! Bestiller nå da, så venter den på meg hos Posten når jeg kommer hjem Ser at modnet.no har DuoX2 inne. Skal jeg bestille en når jeg først er i gang? PM! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå