Gå til innhold

Unicef-reklame på forsiden

Anbefalte innlegg

Vurderte å gi, men etter å ha sett at FN har sagt at de allerede har fått 1,5 milliarder mer enn hva de trenger, vurderer jeg heller å gi pengene til noen som trenger de....Afrika for eksempel............lurer på om media vet hva Afrika er nå til dags.... :dontgetit:

Afrika er jo faktisk rammet de også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderte å gi, men etter å ha sett at FN har sagt at de allerede har fått 1,5 milliarder mer enn hva de trenger, vurderer jeg heller å gi pengene til noen som trenger de....Afrika for eksempel............lurer på om media vet hva Afrika er nå til dags.... :dontgetit:

helt enig, kall meg en kynisk, egoistisk jævel, men det er nesten så jeg blir dårlig når jeg tenker på den melkekua mediene har gjort dette til. Ymse katastrofer tar til sammen livet av mangfoldig ganger flere mennesker i løpet av et "gjennomsnittlig" år, uten at noen ting noensinne har fått denne slags oppmerksomhet eller respons.

Og nei, av en eller annen grunn har jeg faktisk ikke gitt noe selv.

Og til deg som sa at du hadde gitt 100 kroner på nettbank - litt avhengig av hvilken bank du har, men da er det ca halvparten som vil ha nådd frem, såvidt jeg skjønte av nyhetene en gang i romjula.

Lenke til kommentar

Fint å se at så mange støtter en så god sak.

Hadde jeg hatt 100kroner har jeg gitt det med en gang.

Litt off topic.

Som FN sa, denne katastrofen koster 150,000 ( kanskje mer? ) mennesker livet.

men det som er mer ironisk her i verden, og som FN har prøvd å påpeke er at i

Afrika så dør det like mange på 3 måneder, som denne tsunamien gjorde.

altså, ( husker faktisk ikke om det var 3 eller 4 måneder ) men altså.

sånn ca 50,000 dør hver måned i Afrika, året rundt, hvert år, hvor er

deres hjelp? Her går folk fra stablene for å gi til "verdens" største katastrofe i

nyere tid. så har vi faktisk like store problemer andre steder også.

om 150,000 dør på 15min ( og et engangs tilfelle ) eller 50,000 dør jevnlig hver måned er en stor forskjell.

Leste bare hva jeg skrev her nå på en norsk nettavis for en dag siden, fikk

ihvertfall meg til å tenke..

Lenke til kommentar
Og til deg som sa at du hadde gitt 100 kroner på nettbank - litt avhengig av hvilken bank du har, men da er det ca halvparten som vil ha nådd frem, såvidt jeg skjønte av nyhetene en gang i romjula.

det gjalt de som betalte via konto 10, 100 osv. hos postbanken. men det gebyret skal ha blitt fjernet. Sense tok også 16 kr for hver telefon til 820 43 xxx, dette gebyret har også blitt fjernet nå.

vet ikke om dere har fått det med dere, men Schumi har donert 60 mill. helt utrolig å gi så mye ass...han fikk ihvertfall 1 ny fan :love:

Lenke til kommentar

Har ringt ett par ganger og til sammen gitt en grei slump penger dvs. Jeg er blakk nå :D **god samvittighet**

sitter nå bare å venter på at staten for en gangs skyld skal vrenge ut fra oljefondet, vi bruker det jo strengt tatt ikke. til dere som klager og sier at det er tull å bruke oljefondet og at det er Norges framtid. da skal dere tenke på at i 2004 fikk Norge inn 150mrd kroner MER en budsjettert = norge har ca. 150mrd som bare venter på å bli gitt bort til veldedighet.

er også veldig enig i at det er krise i Afrika også, burde går noen mrd. dit også. problemet der er jo at omfanget er så pokkers mye større, vi snakker om et kontinent. Det er også skrekkelig mange folk der.

Må si meg stolt over å være medlem av hw.no, En halv, mill er pokkers så mye penger det. all ære til dere alle :thumbup:

mvh

undertegnede :D

Lenke til kommentar

Når sa egentlig FN at de hadde fått inn 1,5 mrd mer enn det de trengte??

Det stemmer nok at verdenssamfunnet har lovet å gi mer enn det Kofi Annan mente at de trengte til de umiddelbare behovene, men disse løftene har imidlertid ikke blitt innfridd ennå, og er avhengig av at folk er villig til å gi. Dessuten var som sagt dette for å dekke de umiddelbare behov.

Det er også viktig at de berørte områdene får rask hjelp slik at man kan sikre at alle igjen får tilgang til rent vann, siden smittsomme sykdommer ifølge FN kan ta like mange liv som selve flodbølgen.

Jeg er enig at man ikke må glemme alle de som dør hver dag i Afrika, spesielt sør for Sahara, men dette må ikke brukes som en unnskyldning for ikke å være med å bidra med nødhjelp til de berørte områdene etter flodbølgene. Dersom dere mener at det er viktigere å gi støtte til afrikanske land, så gjør gjerne det istedenfor, men ikke bruk det som en unnskyldning for ikke å gi i det hele tatt.

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Jeg har allerede gitt alt jeg kan avse, men her om dagen fant jeg 300 kroner inne i en konvolutt uten navn på fortauet utenfor der vi bor, og de skal selvfølgelig gis. Venter til i morgen (kan hende noen tar kontakt med meg/mamma/pappa og sier at de mistet noe utenfor huset, men jeg tviler.

Må også si at det er utrolig bra gjort av HW.no å gi annonseplass til en halv million. Og hvis dere i tillegg gir 50 kr. per person som gir til unicef og sier i fra her så er jo det virkelig flott! All ære til dere!

Herr Brun

Lenke til kommentar
I tillegg til tung markedsføring for flere hundre tusen gir vi også NOK 50,- for hver enkelt person som har gitt penger og som skriver det i denne tråden.

Husk på å post en beskjed i denne tråden og tips andre om det også!

Mvh,

Per Øivind Skard

Daglig Leder

Hardware.no

Fint at hw.no lar de reklamere gratis og at de gir 50,- for hver post i denne tråden :w00t:

*Gi 50,- til til UNICEF*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...