Chiller87 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har satt opp disse 3 oppsettene. 1/2/3 indikerer løsning, nr 1, 2 og 3. Chenbro Gaming Box Green 350W MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 7200RPM Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Hvit Intern Bulk Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm 1.PC4300 HyperX DDR 512MB CL3 Non-ECC, CL3 (3-4-4-4-8-1) 2.Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64 3.Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64 1.Asus GeForce 6800 256MB Gamer Ed GDDR3 2.Asus GeForce 6800 256MB Gamer Ed GDDR3 3.XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 Total kostnad : 1. 10.974kr 2. 10.420kr 3. 8.308kr Er systemet ukompetabelt til bruk av CS, Video-edit, generell spilling? evt noe smart å kjøpe brukt? Takk for all hjelp og innvendinger ang sammensetningen av deler. btw : PSU'en er bare på 350w, men holder det til denne løsningen? Lenke til kommentar
slez Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Oppsette 2 er grett nokk det. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Syns du har fått utrolig lite ut av kronene du har satt opp. Om maskinen skal brukes til Gaming ville jeg gått for minimum 1gb ram, og et 6800GT 256mb. 350w power kan holde til det systemet du har satt opp vil jeg tro, men da er du avhengig av at den leverer 350w og har stabil spenning... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ikke for å virke nedlatende eller no, men den maskina lukter problemer lang vei. MSI Don`t even think about it. Omtrent som å spille russisk rulett, med stabiliteten på maskina di. Få tak i no skikkelig, som for eks. Asus A8N SLI DELUXE. Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ikke for å virke nedlatende eller no, men den maskina lukter problemer lang vei.MSI Don`t even think about it. Omtrent som å spille russisk rulett, med stabiliteten på maskina di. Få tak i no skikkelig, som for eks. Asus A8N SLI DELUXE. Unnskyld meg skyline, men jeg har lest at du postet anti Msi før og.. sitter på msi HK nå, og er ute etter billig pc med god ytelse. Msi kortene før, er noe HELT annet enn det de er nå. les litt her http://anandtech.com/ . Her har vi et glimrende eksempel. http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2036&p=3 . men takk for hjelpen osv. Bytt gjerne på deler og hold det veldig rundt 9tusen isteden for å presse på med fler kostnader. Har ikke såå mye penger å gå på. Men takk igjen.. Lenke til kommentar
JustMe Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Som en nevnte tidligere i posten, jeg ville ikke ha satt opp en "gamer" pc uten 1gig ram i dag. Jeg ville også ha vurdert dvd brenner i stedet for cd brenner siden det ikke er mer enn 2-300 kr forskjell Lenke til kommentar
tli Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Til videoredigering kan det fort bli for lite med 80GB harddisk. Er ikke så mye ekstra for å doble størrelsen. Kan heller kutte ut diskettstasjon hvis du vil spare litt. Lenke til kommentar
1955 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 6600GT Samsung 160GB. Ram i normalt prisleie , Geil 400/512 Value koster 560,- hos PS. Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Bare litt om MSI - Jeg var for et år siden IT ansvarlig i en del av en større studentforening. Da var jeg borte i to (2) msi hovedkort som tok kvelden. Det vi hadde var det en capacitor som tok kvelden ved å si pop og røyke, det andre bare døde en stille død.. For å si det sånn, dette er 2 ganger mer enn noen av de andre hovedkortene vi har. Kjæresten min sin CD brenner var også MSI, og etter ett år og 1 måned tok den kvelden og nektet å lese CDer.. I en kompis sin, døde motoren. Kan være at bare jeg tilfeldigvis har vært uheldig, men er MSI av komponenter, med untak av en maxtor 4,3 gb disk og en no-name rambrikke som har tatt kvelden for meg. Og jeg har skrudd på PCer i 12 år nå... Så lykke til! Kjartan! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 350W PSU holder hvis du ikke skal overklokke (hvis det er en kvalitets PSU da...) Men den dagen du skal oppgradere denne PC'n igjen, så vil 350W ikke holde lenger. Derfor er en OCZ 520 eller 600W veien å gå. De koster sinnsykt mye, men er verdt pengene. Har en OCZ 520W som driver mitt FX-55 og 6800 Ultra system, og det er den beste PSU'n jeg noensinne har eid! Skal du spille mye så vil du jo ha nytte av så raskt skjermkort som bare mulig. Men prismessig så er jo 6600GT korta bra! Men spill som kommer i år vil sannsynligvis ikke kreve noe mindre enn det Half Life 2 og Doom3 allerede gjør. 1GB RAM burde du uansett gå for. Om ikke de beste brikkene, så iallefall 1GB. Harddisken er sikkert grei. Denne bytter du nok ut etterhvert uansett så. Har MSI K8N NEO2 selv, og det har vært stabilt så langt iallefall. Med din Winchester må du kanskje starte opp med bare ên RAM brikke og flashe BIOS'n til 1.4 før du kan sette inn RAM brikke 2. Men er du heldig som meg, så får du ett kort med 1.3 BIOS fra fabrikken. Ellers må du bare spørre mer Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg tror jeg må holde fast på det beste skjermkortet, og jeg vill ikke gå skikkelig høyt. SÅ det står mellom disse to. pluss at jeg fjerner diskettstasjonen uansett hvor lite det er. Chenbro Gaming Box Green 350W MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 7200RPM LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Hvit Intern Bulk Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64 x2 Asus GeForce 6800 256MB Gamer Ed GDDR3 eller? XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Asus 6800 kortet. Men de er ganske like i ytelse etter det jeg har lest. Kommer vel an mer på prisen tror jeg. Endret 2. januar 2005 av Betroz Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Jeg tror jeg må holde fast på det beste skjermkortet, og jeg vill ikke gå skikkelig høyt. SÅ det står mellom disse to. pluss at jeg fjerner diskettstasjonen uansett hvor lite det er.Chenbro Gaming Box Green 350W MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 7200RPM LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Hvit Intern Bulk Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64 x2 Asus GeForce 6800 256MB Gamer Ed GDDR3 eller? XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 Nå skal det sies at et 6800 Gamer Ed. er bittelittegrann tregere enn et 6800 GT-kort... Har selv 6800 Gamer Edition, softmoddet til 16 pipelines. Noe du lurer på ang. kortet, kontakt meg pr. pm Ellers ser oppsettet meget bra ut, skal ha noe lignende selv etterhvert! Endret 2. januar 2005 av fredriku Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg tror jeg må holde fast på det beste skjermkortet, og jeg vill ikke gå skikkelig høyt. SÅ det står mellom disse to. pluss at jeg fjerner diskettstasjonen uansett hvor lite det er.Chenbro Gaming Box Green 350W MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 7200RPM LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Hvit Intern Bulk Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64 x2 Asus GeForce 6800 256MB Gamer Ed GDDR3 eller? XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 Nå skal det sies at et 6800 Gamer Ed. er bittelittegrann tregere enn et 6800 GT-kort... Har selv 6800 Gamer Edition, softmoddet til 16 pipelines. Noe du lurer på ang. kortet, kontakt meg pr. pm Ellers ser oppsettet meget bra ut, skal ha noe lignende selv etterhvert! faktum er desverre at gamer ed yter noe bedre enn det du mener. Leste noe på den danske siden Oc et eller annet. Gamer ed hadde jevnere fps enn de andre kortene, som hadde høyere fps i noen spill, men som fikk STORE fps dropp i spill som doom3. Men takk for hjelpen. har ikke lyst til å kjøpe noe jall til 9k liksom.. =) Lenke til kommentar
skyline Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Men noe jall er det du får når du kjøper MSI, garantert. Jeg har bygget ca. 80 pc`er opp gjennom åra, og har vært boti mye rart, og mine klare holdninger er at følgende produsenter skal man holde seg langt unna: MSI, VIA og TwinMos. Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Men noe jall er det du får når du kjøper MSI, garantert. Jeg har bygget ca. 80 pc`er opp gjennom åra, og har vært boti mye rart, og mine klare holdninger er at følgende produsenter skal man holde seg langt unna: MSI, VIA og TwinMos. Jada, jeg er ganske enig med deg. Men jeg er mer optimist her=) har hatt et msi kort hk nå. Fungerer støtt som et fjell ved fsb overklokking osv. Rammen holder meg igjen nettopp fordi jeg valgte ram jeg ikke visste mye om, Twinmos, som jeg ikke liker. Men jeg vil gå for msi kortet uansett. ikke pga pris lenger, men pga at jeg har så å si 20-30 "data" venner som har dette kortet, og det fungerer knakende vell. Men er litt skeptisk iom at det skal være det første nforce 3 kortet. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Men noe jall er det du får når du kjøper MSI, garantert. Jeg har bygget ca. 80 pc`er opp gjennom åra, og har vært boti mye rart, og mine klare holdninger er at følgende produsenter skal man holde seg langt unna: MSI, VIA og TwinMos. for å si det sånn... jeg jobber i databutikk på retur avdeling og jeg VET hva som ryker lett som bare f*** ... MSI har etter min efaring hatt størst problemer med Intel baserte systemer.. Men på AMD baserte systemer har det vært utrolig lite klager på etter informasjon fra vår grossist! Men de merkene vi har merket størst feilprosent på er da ASUS og ABIT (viftene) men abit kortene er helt topp ellers! så til AMD så hadde jeg kjøpt MSI eller ABIT! Til Intel så hadde jeg kjøpt enten Epox , Intel , Abit! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Men noe jall er det du får når du kjøper MSI, garantert. BLABLABLALB så til AMD så hadde jeg kjøpt MSI eller ABIT! Til Intel så hadde jeg kjøpt enten Epox , Intel , Abit! Er ikke helt enig med eg med Amd hovedkort trur nok at Asus er enda bedre enn Msi , men kansje ikke abit. Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Men noe jall er det du får når du kjøper MSI, garantert. Jeg har bygget ca. 80 pc`er opp gjennom åra, og har vært boti mye rart, og mine klare holdninger er at følgende produsenter skal man holde seg langt unna: MSI, VIA og TwinMos. for å si det sånn... jeg jobber i databutikk på retur avdeling og jeg VET hva som ryker lett som bare f*** ... MSI har etter min efaring hatt størst problemer med Intel baserte systemer.. Men på AMD baserte systemer har det vært utrolig lite klager på etter informasjon fra vår grossist! Men de merkene vi har merket størst feilprosent på er da ASUS og ABIT (viftene) men abit kortene er helt topp ellers! så til AMD så hadde jeg kjøpt MSI eller ABIT! Til Intel så hadde jeg kjøpt enten Epox , Intel , Abit! Dazem, hva synes du jeg skal gå for? Jeg mener selv sammensetningen ser bra ut, forutenom psu'n. Lenke til kommentar
1955 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Markedet for hovedkort i Norge er stort sett dominert av de største produsentene, de benytter de beste brikkesettene. Variasjoner i ytelse/kvalitet/bundle er for AMD64 nesten kosmetiske. Hovedregelen bør være å finne akkurat det man trenger til lavest mulig pris. PC-hardware er som ferskvare å regne når det kommer til pris. De siste 10% til ytelsestoppen dobbler som regel prisen. Har du lyst på et MSI NF3/4 så kan du trygt gå for det. Derimot er det mer kritisk at du velger en nettbutikk som gir deg trygghet for god service etter at varen er kommet i hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå