Gå til innhold

Samsung gir 0 defekte pixels garanti


Boralis

Anbefalte innlegg

Fra 1.1.05 gir Samung pixelgaranti på skjermene , der de garanterer at det ikke skal være pixel feil .

Det vil si at med kun en feil pixel vil du få ny skjerm :thumbup:

 

Samsung Electronics announced Thursday that from Jan. 1, customers who discover defective pixels on an LCD monitor produced by the company less than six months after its purchase may have the panel replaced free of charge.

 

 

http://english.chosun.com/w21data/html/new...0412300018.html

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

all erfaring tilsier at du har hatt flaks ja...

 

selvsagt er det fullt mulig å få en LCD skjerm uten feil, men det er FOR OFTE feil til at den vanlige bruker vil synes det er akesptabelt, selv om bransjen mener det... Og det er det som er grunnen til at mange finner LCD skjermer med feil..fordi bransjen tilltater en viss feiltoleranse før de skraper skjermen...

 

(Når jeg kjøper noe til 5000kr++ så forventer jeg ett produkt som er 101%...)

 

edit: MEGET bra tiltak fra samsung ja! får håpe at dette blir bransjestandard på kort tid!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
all erfaring tilsier at du har hatt flaks ja...

 

selvsagt er det fullt mulig å få en LCD skjerm uten feil, men det er FOR OFTE feil til at den vanlige bruker vil synes det er akesptabelt, selv om bransjen mener det... Og det er det som er grunnen til at mange finner LCD skjermer med feil..fordi bransjen tilltater en viss feiltoleranse før de skraper skjermen...

 

(Når jeg kjøper noe til 5000kr++ så forventer jeg ett produkt som er 101%...)

 

edit: MEGET bra tiltak fra samsung ja! får håpe at dette blir bransjestandard på kort tid!

Er helt enig med deg! Når man kjøper noe defekt til 5000kr, og ikke kan få returnert det pga. at den ikke er defekt nok, da blir man lei seg :cry:

 

Jeg synes det var på tide at noen tok initiativ til dette. Er selv forarget for at jeg ikke kan få returnert min 1770NX på en rederlig måte (må ty til angreretten)..

Lenke til kommentar
all erfaring tilsier at du har hatt flaks ja...

 

selvsagt er det fullt mulig å få en LCD skjerm uten feil, men det er FOR OFTE feil til at den vanlige bruker vil synes det er akesptabelt, selv om bransjen mener det... Og det er det som er grunnen til at mange finner LCD skjermer med feil..fordi bransjen tilltater en viss feiltoleranse før de skraper skjermen...

 

(Når jeg kjøper noe til 5000kr++ så forventer jeg ett produkt som er 101%...)

 

edit: MEGET bra tiltak fra samsung ja! får håpe at dette blir bransjestandard på kort tid!

Helt enig, men hvis produsentene skal innføre en slik garanti over en lav sko kan du forvente en prisøkning på 30-50% på alle LCD-skjermer. Dette må til for å få hjulene til å gå rundt med den høye vrakprosenten som kommer til å komme.

 

Heldigvis utbedres teknologien hele tiden, og tallene ser bedre og bedre ut for hver generasjon. Mindre vraking av paneler på grunn av pikselabnormaliteter er faktisk den faktoren som alene senker sluttprisen mest for tiden. Allikevel er det ikke til å komme unna at LCD er en ung teknologi, som fortsatt krever mye finsliping for å bli "perfekt".

 

Poenget mitt er uansett at du bær tenke litt over konsekvensene av kravene dine. En prisøkning av typen som er forventet ved et slikt tiltak er så enorm at det setter hele LCD-utviklingen flere år tilbake i tid. Markedet kommer til å skrumpe kraftig inn, og produsentene kommer til å kutte utviklingsbudsjettene massivt.

Lenke til kommentar

enden: helt korrekt. med bare det faktum at samsung ser seg villig til å gi en slik garanti viser jo at teknologien begynner å bli såpass god at de kan gjøre det...

 

Et annet scenario er jo at bransjen som en helhet har gått inn for å beholde denne marginen lengre enn strengt tatt nødvendig for å tjene ENDA mer penger på bekostning av at forbrukeren potensiellt får ett dårligere produkt, men at samsung er den første som velger å gå bort fra dette..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...