Boralis Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Fra 1.1.05 gir Samung pixelgaranti på skjermene , der de garanterer at det ikke skal være pixel feil . Det vil si at med kun en feil pixel vil du få ny skjerm Samsung Electronics announced Thursday that from Jan. 1, customers who discover defective pixels on an LCD monitor produced by the company less than six months after its purchase may have the panel replaced free of charge. http://english.chosun.com/w21data/html/new...0412300018.html Endret 2. januar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Heh , skulle akkurat til å poste denne selv. God nyhet som øker sjansen for at Samsung blir min neste skjerm! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Da vet jeg hvordan skjerm jeg skal ha neste gang... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Heia Samsung. Tror de kommer til å få skjermer i bøtter og spann i retur.... Men allikevel et godt tiltak ;D Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvor stort er dette problemet her egentlig?? Har kjøpt en laptop og 2 lcdskjermer uten en eneste liten pixelfeil.. jeg som har flaks? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) all erfaring tilsier at du har hatt flaks ja... selvsagt er det fullt mulig å få en LCD skjerm uten feil, men det er FOR OFTE feil til at den vanlige bruker vil synes det er akesptabelt, selv om bransjen mener det... Og det er det som er grunnen til at mange finner LCD skjermer med feil..fordi bransjen tilltater en viss feiltoleranse før de skraper skjermen... (Når jeg kjøper noe til 5000kr++ så forventer jeg ett produkt som er 101%...) edit: MEGET bra tiltak fra samsung ja! får håpe at dette blir bransjestandard på kort tid! Endret 2. januar 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vel, jeg svarte i en tråd om dette for flere dager siden. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har 3 døde pixler på laptop skjermen Men eizoen var feilfri Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har ikke Eizo en sånn garanti? Uansett, dette vil øke Samsungs LCD-salg betraktelig, og det er en positiv utvikling for oss forbrukere, særlig om flere vil hoppe på samme garanti Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 all erfaring tilsier at du har hatt flaks ja... selvsagt er det fullt mulig å få en LCD skjerm uten feil, men det er FOR OFTE feil til at den vanlige bruker vil synes det er akesptabelt, selv om bransjen mener det... Og det er det som er grunnen til at mange finner LCD skjermer med feil..fordi bransjen tilltater en viss feiltoleranse før de skraper skjermen... (Når jeg kjøper noe til 5000kr++ så forventer jeg ett produkt som er 101%...) edit: MEGET bra tiltak fra samsung ja! får håpe at dette blir bransjestandard på kort tid! Er helt enig med deg! Når man kjøper noe defekt til 5000kr, og ikke kan få returnert det pga. at den ikke er defekt nok, da blir man lei seg Jeg synes det var på tide at noen tok initiativ til dette. Er selv forarget for at jeg ikke kan få returnert min 1770NX på en rederlig måte (må ty til angreretten).. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 all erfaring tilsier at du har hatt flaks ja... selvsagt er det fullt mulig å få en LCD skjerm uten feil, men det er FOR OFTE feil til at den vanlige bruker vil synes det er akesptabelt, selv om bransjen mener det... Og det er det som er grunnen til at mange finner LCD skjermer med feil..fordi bransjen tilltater en viss feiltoleranse før de skraper skjermen... (Når jeg kjøper noe til 5000kr++ så forventer jeg ett produkt som er 101%...) edit: MEGET bra tiltak fra samsung ja! får håpe at dette blir bransjestandard på kort tid! Helt enig, men hvis produsentene skal innføre en slik garanti over en lav sko kan du forvente en prisøkning på 30-50% på alle LCD-skjermer. Dette må til for å få hjulene til å gå rundt med den høye vrakprosenten som kommer til å komme. Heldigvis utbedres teknologien hele tiden, og tallene ser bedre og bedre ut for hver generasjon. Mindre vraking av paneler på grunn av pikselabnormaliteter er faktisk den faktoren som alene senker sluttprisen mest for tiden. Allikevel er det ikke til å komme unna at LCD er en ung teknologi, som fortsatt krever mye finsliping for å bli "perfekt". Poenget mitt er uansett at du bær tenke litt over konsekvensene av kravene dine. En prisøkning av typen som er forventet ved et slikt tiltak er så enorm at det setter hele LCD-utviklingen flere år tilbake i tid. Markedet kommer til å skrumpe kraftig inn, og produsentene kommer til å kutte utviklingsbudsjettene massivt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Virkelig på høy tid. At man ikke skal kunne forvente retur på et defekt produkt er rett og slett helt latterlig. Endret 3. januar 2005 av Vice Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 enden: helt korrekt. med bare det faktum at samsung ser seg villig til å gi en slik garanti viser jo at teknologien begynner å bli såpass god at de kan gjøre det... Et annet scenario er jo at bransjen som en helhet har gått inn for å beholde denne marginen lengre enn strengt tatt nødvendig for å tjene ENDA mer penger på bekostning av at forbrukeren potensiellt får ett dårligere produkt, men at samsung er den første som velger å gå bort fra dette..? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 kosemose min di-fusion 17"lcd som jeg har hatt siden jul og har 0 pixelfeil. men siden samsung kom med det så må nesten min neste skjerm bli samsung Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 I føle Digi.no så gjelder garantien kun i hjemlandet, dvs. Sør Korea. Men garantien vil kanskje også inkludere oss ettehvert? (får vi håpe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå