PcProffen Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Har nettopp satt sammen en ny pc; p4 2GHz NW med 256mb pc2700 fra Apacer. HD er en 80GB WD caviar 7200. Pcen er HIMLA treig, og jeg lurer på om det kan være noe i bois'en. Hva skal minneCPU stå på? Jeg har et Asus p4s533 hovedkort, og pc'en burde jo være alt annet en treig... (Har PINILG lite peil på bios, pluss jeg er grønnskolling ang. XP)Prosessorenm tikker og går på 2ghz, men det er likevel sirup. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Har nesten de samme specsa som deg. Samme Hk og CPU. Jeg har derimot ingen problemer utenom defekt USB-port som jeg får bytte en av de nermeste dagene. Hva er det som er tregt da? Ikke si alt. er det når cpuen jobber, eller HD eller hva? Har du satt i IDE kablene ordentlig? Lenke til kommentar
PcProffen Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Ja har satt i kablene. Tror svaret ligger i bios'en.. Jeg er skikkelig grønn på bios, så er detr noen der ute med en 2ghz & pc2700 ddr ram som kan fortelle mag hva jeg skal sette ting på? Ellers er alt ok.. Hadde litt pes med å ordne LED kablene ei stund :smile: Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg har pc2700 og 2ghz.. Jeg vet ikke hva du kan gjøre ? Prøv å resette cmos. Du finner ut hvordan du gjør dette i manualen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 PcProffen hva mener du med sirup,eg vet at du men er at den er treig,ta å test den,du kan bruke sisoft sandra 2002pro eller andre som tester pcen din,søk etter test programer om du ikke har noen. Kjetil Lenke til kommentar
PcProffen Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Dette er til å bli GAL av! HAr nettop fått kommet meg inn i xp igjen; bios vil ikke la meg ha både cd-rom og harddisk samtidig av en eller annen grunn. I tillegg er cd-rommen *TREIG* til å være en 52x. Tar 15 min å kompiere en 200mb fil(!) (je jeg har satt i IDE-kablene rett) Er det noen som har peiling på asus p4s533's bios? jeg har som sagt en 2ghz p4 & pc2700 ddr minne; hva skal CPUDRAM stå på? 100/100MHz, 100/166MHz, eller noe helt annet? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Skrudd på DMA? Kan være at en av hdd ikke står på dma...tror æ. Lenke til kommentar
PcProffen Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Nei.. alt står på DMA. Jeg er sikker på at jeg ikke stiller inn riktig in p4s533's bios.. noen der med 2ghz & pc2700 ram som kan gi meg riktige innstillinger? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 pcproffen har ikke du bruker manual til hovedkortet ditt,les alt som har med bios innstillinger,sett alt som de annbefaler det skal være for å få en stabil pc. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå