Mystical Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har litt problemer med pc'en nå, tror det er hovedkortet(Abit KG7-Lite), men er litt usikker. Tingen er at jeg har kjøpt meg en ny harddisk på 200gb(Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM). Og jeg har et litt gamelt hovdekort som i utgangspunktet ikke støttet større harddisker en 136. Så derfor oppgraderte jeg biosen på dette kortet, sånn at det støttet større harddisker. Dette gikk greit og jeg fant den nye harddisken, samt de andre enehetene jeg har. Men når jeg nå skal starte pc'en på vanligvis ved å trykke på power knappen, starter ikke pc'en fullstendig. Den kjøres i gang på vanligvis i noen sek, men det skjer ikke noe på skjermen. Den starter altså ikke riktig, men om jeg da slår av pc'en ved "strømknappen" på baksiden(kutter strømmen). Og slår på strømmen igjen, da starter pc'en på normalt vis. Merkelig etter min oppfattning... Noe jeg også har lagt merket til er at nå står min CPU med kapasitet 1.05 Ghz, i utgangspunktet er den på 1.4 Ghz ?! Jeg har: Abit KG7-Lite hovedkortet AOpen strømforkyning med 250W maks output power. AMD Athlon 1.4 Ghz processor. Ellers har jeg koblet til: En IBM 40gb harddisk, en 120gb Maxtor og en 200gb western. Har også en LG cd brenner og en creativ "pc-dvd" stasjon, disse er koblet ut. For har også vært borti tanken om at det kan være strømforkyningen som har problemer med å levere nok strøm. Er det noen som har vært borti noe liknende, og vet hva som kan være årsaken, eller har noen tips? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Vist maskina berre slår seg av heilt utan vidare og det ikkje kjem opp feilmedlingar før eller etter at den har slått seg av så er det som oftast psu'en som er feilen. Endret 2. januar 2005 av Zernick Lenke til kommentar
Mystical Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Har ikke noe problemer med at maskinen slår seg av etter jeg har fått den på, men det er det å få den på som er litt spessielt. Jeg trykker først på den vanlige "on" knappen for å starte. Den starter til dels opp, men kommer ikke noe vellkjent pip og det skjer ikke noe på skjermen. Og det hjelper heller ikke da å reboote maskina med reset knappen. Jeg må da skru av den ved hjelp av strøm knappen på baksiden, når jeg har kuttet strømmen og slår den på igjen, så starter den på vanlig vis med et pip og sånn som det skal være. Og i tillegg er er det merkelig at det ikke nå vises den cpu kapasiteten jeg egentlig har. Noen som har vært borti noe liknende eller har noen tips? Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Prøv med en annen PSU vis du har mulighet til det! Det samme skjedde med min bror sin pc for 2 dager siden.Så vi byttet psu og så funket det helt fint ! Håper det funker ! Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Når det gjelder cpu, har antagelig fsb blitt stilt til 100 da du flasha biosen. Gå inn i setup og sett den til det riktige. Eller så kan det være multiplier som er stilt ned, og da må den økes. Lenke til kommentar
Mystical Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ok, takk for tipsene. Får antagelig lånt meg en anne PSU av en kamerat i morgen, så da får jeg prøvd ut det da. Ellers skal jeg skjekke ut det du nevnte MorePower. Så får vi se om det løser problemet, håper det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå