Gå til innhold

UPS pakkelevering fra USA til Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid det tar avhenger av hvordan den er sendt. Mine pakker med UPS har blitt sendt som Worldwide Express og har brukt alt fra 36 timer til 72 timer til meg i Trondheim. Worldwide Express er vel nest-beste sendemåte med UPS, du har også Express Pluss. Sendes det som noe dårligere tar det naturlig nok lengre tid. Hvem du får det tilsendt fra?

Lenke til kommentar

har ikke bestilt noe enda men om jeg gjør så tenker jeg at det blir basic ups. ved mindre Express greien er basic da. var bare et teoretiskt spørsmål. må man gjøre noe spesielt for å få det "express" levert? Og om man må det så hvor lang tid tar det med "basic ups"

Lenke til kommentar

Hvis du leser her så står sendingstidene for alle typene leverings "metoder" du kan velge. Mine pakker har gått som Express og kosta alt fra $20 til $45, basert på volum og vekt. Ble vel $45 totalt når jeg bestilte 10kg+ med stuff en gang, fordelt i flere esker.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
hvis jeg bestiller så koster det 30$ i frakt

Når det koster deg $30 så er det mulig det går som Worldwide Express ja. Men spørs på avsender. Er det en privatperson så koster det kanskje $30 for Expedited, mens et firma med volumavtale får Express for den prisen.

Lenke til kommentar

er firma. bestilte en gang Plantronics DSP-500 fra USA (da dem var helt ny og jeg ikke kunne finne dem noen annen plass enn i statene) da tok det jo 3 uker. Men håper du har rett :). Er kjipt å vente lenge på pakker. Du skulle tilfeldigvis ikke vite om de kommer på døren med det eller om man må traske ned til postkontoret?

Lenke til kommentar

UPS har bare stjerner i boka mi. De leverer selvsagt på døren. Har fått mine privatordre levert på jobben, da de leverer på dagtid. Men en gang så bestilte jeg til hjemmeadressen min ved en feiltakelse og tenkte UFFDA... Men neida, når pakken var kommet til Trondheim fikk jeg en hyggelig telefon som sa at de hadde en pakke som var adressert til en adresse i et boligområde og derfor mistenkte de at jeg ikke var hjemme. Stemmer sa jeg og de omadresserte den til meg på jobb uten noe kostnad.

Posten Norge burde lære av slik service. Aldri fått skader på pakkene mine, fortollingen skjer raskt (5 min ifølge tracking), og når jeg nevner tracking: Posten's tracking forteller svært lite. Når jeg får en pakke fra komplett får jeg Innleveringsregistrert på Stokke, så ankommet her i Trondheim. Null imellom. Hos UPS får man opp ALT. Fikk opp en melding en gang om at et fly ble 30 min forsinket fra Tyskland til Norge p.g.a. problemer på en flyplass i Sverige. DET kalles tracking, ikke det tullet til posten.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
vel, var en av optionene så jeg valgte postoppkrav. Har ikke VISA o/l enda. Tror ikke jeg bruker noe USPS (hva det nå enn er)

USPS = United States Postal Service

UPS = United Parcel Service of America

USPS er det samme som Posten er i Norge, aka semi-statlig posttjeneste. Ting sendt med de kommer på posten i Norge, og er "vanlig" post. Ting sendt med USPS fra USA til Norge tar litt variabelt med tid, alt fra 3-4 dager til 3 uker.

Har du fått din sending da? Om det var sendt med UPS Express burde du hatt det nå på mandag eller i går.

Lenke til kommentar

Toll og MVA hos UPS slipper du ikke unna. UPS har svært rask fortolling da. De baserer seg på at ting blir fortollet ved ankomst til landet (les: de finner ut hva avgiftene blir), så blir pakken sendt til deg. Dette tar ikke mange minuttene. Så får du senere en faktura i posten for avgiftene de har betalt for deg + 100,- i utleggsprovisjon. Altså, en pakke som koster 1000,- fra usa får du levert uten å ha betalt noe og mottar senere en regning på 350,- (25% mva. + 100,- utleggsprovisjon). Alle pakker som sendes med UPS (og DHL som jeg også kjenner en del til) må ha en innholdsdeklarasjon, som bør være riktig om forsikringen, som f.eks. UPS Express har inkludert, skal ha noen verdi for deg. Avsender kan seff. lure til dette og ting kan gå igjennom.

Off the record: UPS har hjulpet meg en del ganger med noen ting som er i gråsonen for om det er mva pliktig eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det virker som om dere har endel erfaring med det å få sendt ting fra usa, hvordan ser dere på det som www.magnum.no tilbyr?

En kjenning av meg pleier å bruke detta firmaet når han bestiller bildeler ifra statene, alt ifra svære ting som så støtfangere og pansre osv, har alltid kommet fram! Har tatt mellom 2-3 uker hver gang han har bestillt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...