Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bugs med 3com WAP

Anbefalte innlegg

3com trådløst aksess punkt 802.11a/b/g, 3CRWE454A72.

På statussiden er det en logg med tid og dato, men ettersom det ikke er mulig å stille klokken noe sted så viser den helt feil.

Eller er det noe jeg har oversett totalt?

Loggen er bare mulig å "clear" etter en reboot. Lenge etter det får jeg bare en 404 feilmelding.

Ikke noe alvorlig dette her, men andre som har samme boksen og har samme symptomer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri tenk over saken, men når du sier det klokken på mine ap`er også 5-6 timer for sein. Klokkene er ikke likt stilt, og jeg finner ikke noe plass og stille tid og dato jeg heller. Er det mulig at de skal gjøre dette selv over nett? Eneste muligheten jeg kan tenke meg, siden jeg kun kjører dem med lokal ip som har en helt annen range og nettverksmaske og at de av den grunn ikke har tilgang til internett og at de derfor heller ikke får stilt tid og dato. Eneste muligheten jeg kan se med mindre jeg også har oversett noe. Det eneste alternativet hadde vært vist de hadde stilt seg etter tiden på pcen, men det gjør de jo heller ikke.

Lenke til kommentar
:!: 30 år ja. det var jo nesten ingen ting :p

Men det ser jo ut som om det skrota "stille tid og dato mot internett" teorien min, siden du har vel routeren opp mot internett eller?

Har den opp mot internett ja.

Synes det også er litt dumt at den tiden logger seg ut etter veldig kort tid.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
3com trådløst aksess punkt 802.11a/b/g, 3CRWE454A72.

På statussiden er det en logg med tid og dato, men ettersom det ikke er mulig å stille klokken noe sted så viser den helt feil.

Eller er det noe jeg har oversett totalt?

Du må stille den til riktig tidsone, hvis ikke blir klokka feil, prøv med nyeste firmware for den andre bugen.

Lenke til kommentar
.. og jeg finner ikke noe plass og stille tid og dato jeg heller. Er det mulig at de skal gjøre dette selv over nett?

Glemte å si det, men jeg har selvfølgelig siste firmware, v1.1, og den fungerer ellers for meg perfekt. Jeg bruker ikke WDS som jeg vet du har hatt problemer med.

Statussiden min viser f.eks. nå

01/02/2002 19:25:35 x.x.x.x login success

Tror det starter på 1/1/2002 ved hver reboot.

WAPen er koblet rett mot internett så skulle ikke være noe i veien for at den oppdaterte sin egen klokke.

jupp, min 3com router er også litt feilstilt.

Sånn for ordens skyld, dette er ingen router.

Du må stille den til riktig tidsone, hvis ikke blir klokka feil, prøv med nyeste firmware for den andre bugen.

Alle 3com routerne jeg har sett har mulighet til å sette tidssone, men det er det altså ikke på denne WAPen.

Det ser altså heller ikke ut som den kobler seg opp mot noen NTP-server.

Pussige saker..

Lenke til kommentar
...

Sånn for ordens skyld, dette er ingen router.

...

Alle 3com routerne jeg har sett har mulighet til å sette tidssone, men det er det altså ikke på denne WAPen.

...

<pirke>

Visst er det en router, den tar imot pakker og sender dem videre :)

Dessuten motsa du deg selv..

</pirke>

Kan og bekrefte at min egen 3com accesspunkt/router ikke får syncet klokka, men loggen der gir mindre mening.. den sier noe sånt som "så så lenge etter at jeg startet opp, skjedde det og det":

02 hour(s) 02 min(s) 13 sec(s) after system power on : Wireless MAC address 00:01:02:03:04:05 has connected with the device

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...