Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt tastatur

Anbefalte innlegg

Har Logitech MX700, NEC LCD 1770NX og et svart Thermaltake XaserIII-kabinett, så det ser passe dumt ut med et hvitt tastatur til 70 kr :)

MEN, det er veldig vanskelig å finne tester av tastatur, så jeg lurte på hva dere har av anbefalinger. Jeg bruker tastaturet altfor mye, så pris har ingen betydning. Ellers MÅ det være bra å spille på (dvs. at man må kunne holde inne tre eller flere knapper samtidig ;)). Dette er noe man ikke kan gjøre på alle tastatur.

Forvøvrig må tastaturet "se bra ut" og være i fargen svart eller sølv. Det må også være deilig å skrive på, og helst være litt mykt. Forresten, hjelper ikke noe om det er mykt, og blir hardt etter 1 måned...

Trenger også den tingen hvor man hviler håndleddene på mens man skriver. Litt tungt forklart, men dere skjønner nok hva jeg mener.

Er det forresten noen forskjell på trådløse og vanlige tastaturer som man kan merke? (med tanke på ytelse) Eller er den eneste ulempen med trådløse tastaturer batteriene?

Forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ett minus med trådløst tastatur er jo om du f.eks er på lan og det er flere med trådløst tastatur der :) Skjer mystiske ting da. Du sier det vil se dumt ut med et hvitt tastatur til 70kr. Tja. jeg har hatt mitt til 70kr i 4-5 år og det funker som bare nøkken. Ta en titt på Logitech sine tastatur. De har mange handy funksjoner pluss håndleddsstøtte

btz

Lenke til kommentar

Ja, det har jeg og hatt i 4-5 år :p Det funker veldig bra, men ser bare ikke så fint ut.

Uansett, vet ikke hva jeg skal se på av Logitech, siden jeg ikke vet om man kan holde inne mer enn 3 knapper av gangen ;) Noen som har noen erfaringer?

Og med håndleddsstøtten så mente jeg en som ikke er av plast, men en man kjøper utenom.

Lenke til kommentar

Logitechs tastaturer med ekstrafunksjoner er gode å skrive og spille med, jeg har selv et sort Logitech Internet SE (eller noe sånt). Mange ekstraknapper, men de bruker jeg svært sjelden.

Før du kjøper, vurder om du har behov for disse tilleggsfunksjonene. Disse krever egen driver.

Alt i alt, tastatur er ikke det dyreste som fins, så ta en tur i en fysisk butikk og test selv.

Lenke til kommentar

Vi har fått noen kjempe bra håndledd støtter på jobben. De er laget av silicon. De er meget bløte og behagelig. Er laget som en pølse som du legger forran tastaturet for å hvile håndleddene på. Vet ikke hvor de har fått tak i dem, men de må vel finnes på en eller annen nettbutikk.

Lenke til kommentar

Microsoft Wireless Desktop Elite oppfyller alle dine krav. Kjøp det, jeg lover du blir fornøyd.

EDIT: Tastaturet har en håndleddstøtte i imitert lær, om du er interresert i det.

pakke.jpg

bundle.jpg

tast.jpg

taststot.jpg

Bilde av håndleddstøtte.

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
Og på dette kan man holde inne flere knapper samtidig? Får man kjøpt det uten mus?

Hva med å gidde å gå innom en webshop og se selv? F.eks www.komplett.no Så kan du gå innom "Mus/tastatur" kategorien og se selv.

Edit: Ja du kan holde inne flere enn 2 taster samtidig på det tastaturet, selv vil jeg anbefale dette

tastaturet som både ser fint ut og er godt å skrive/spille på.

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar

Kanskje jeg har vært der, og ikke sett det? :)

Problemet mitt er ikke å finne tastaturer, men å finne et som er bra. Står ikke akkurat i spesifikasjonene om hvor mange knapper man kan holde inne....

edit: Leste kommentarene fra folk som har kjøpt Logitech Media Keyboard. Her står det "Til kontorbruk er det ok. Bruk dette dersom du liker å ha alt lett tilgjengelig. Bruk noe annet til gaming. " :p

Men DU mener at man kan holde inne flere knapper samtidig? :yes:

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar

Jeg jobber i en slik butikk, men har ikke så mange tastatur inne på lager. De andre butikkene i nærområdet har heller ikke noe særlig inne, og de har i hvert fall ikke peiling på om man kan ha 3 knapper inne samtidig :)

Får vel kjøpe meg Logitech Media-tastaturet, og heller kjøpe nytt igjen hvis det ikke funker så bra, er ikke akkurat all verdens penger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...