Gå til innhold

Skjermkort for ikke-gamer

Eirik2

Anbefalte innlegg

Hei!

Det gamle skjermkortet har begynt å bugge, og jeg trenger nytt.

Nåværende utrustning:

1,9Ghz, 738mb RAM, Geforce2 MX 64mb, CRT-skjerm. Windows XP Pro.

Jeg spiller ikke særlig mye spill nå, og isåfall vil det bli Joint Ops, Battlefield eller liknende "eldre" greier. Altså; IKKE hl2 og denslags.

Det jeg er ute etter er et helt streit skjermkort til en rimelig penge.

Jeg ser fra andre diskusjoner at man bør over 1000 spenn for spilling. Jeg vil gjerne bruke en del mindre, da jeg heller vil oppgradere skikkelig om en stund når jeg har mer penger.

Essensen er at jeg vil ha et kort som minst fungerer like bra som det nåværende, men at jeg ikke ønsker å følge med kvaliteten oppover til der hvor prisen øker uforholdsmessig mye i forhold til kvalitet.

Har dere noen idéer om skjermkort som vil være fint for en i denne situasjonen?

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill, Johan og MorePower!

Så det er ikke noe særlig å vinne på f.eks å gå opp fra 400 til 600 spenn?

Ivers: Jeg har selvfølgelig kikket både på komplett og andre steder, men for en som ikke er geek så er det likevel ikke så lett å skille klinten fra hveten. Så jeg beklager selvfølgelig at jeg ikke tok meg tid til å lese 89762435 tidligere poster for å se om det var en som var 100% relatert til min situasjon UTEN å være utdatert. Noen ganger føles det mer effektivt å se om det er noen (johan/Morepower), som gidder å vie 20sek til saken.

Ulempen er selvfølgelig at man får med sytekjerringene på kjøpet. :)

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest hva jeg skrev, ba jeg deg aldri om å sjekke igjennom noen gamle poster.

Jeg ba deg om å bruke hue før du gjør noe annet.

"Hey, jeg har jo forum.hardware.no - de veit sikkert åssen jeg koker tomatsuppe"

Sytekjerringer ? Mener du innvandrera som sniker i dasskøen på byen ?

Endret av ivers02
Lenke til kommentar
Hvis du hadde lest hva jeg skrev, ba jeg deg aldri om å sjekke igjennom noen gamle poster.

"Hey, jeg har jo forum.hardware.no - de veit sikkert åssen jeg koker tomatsuppe"

Sytekjerringer ? Mener du pakkisa som sniker i dasskøen på byen ?

Hvordan forventer du at en som ikke har peiling på skjermkort skal kunne velge det beste til en lav pris bare ved å "titte innpå komplett"? Er du synsk eller?

"Ahhhhh.... jeg føøøøler at dette er et bra skjermkort... Klikk...."

Fersikinger :thumbdown:

edit: for øvrig er rasistiske utsagn noe som slåes rimelig hardt ned på!

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Ork å ha en så negativ tone på forumet ivers02! Det hjelper ikke noen noe som helst; du bruker tid på å skrive ned det, vi bruker tid på å lese deg, og jeg bruker tid på å skrive dette avsnittet uten at det har noen som helst relasjon til spørsmålet!

Nå Eirik2: jeg kjøpte selv et Radeon 9200 SE til min pappas nye PC, og det fungerer helt greit ;)

Skal du like over 1000-lappen (selv om du skrev du ikke skulle det :p) er Radeon 9600XT en fin variant ;)

Lykke til

Lenke til kommentar

Sytekjerringer ? Mener du innvandrera som sniker i dasskøen på byen ?

Hvordan forventer du at en som ikke har peiling på skjermkort skal kunne velge det beste til en lav pris bare ved å "titte innpå komplett"? Er du synsk eller?

"Ahhhhh.... jeg føøøøler at dette er et bra skjermkort... Klikk...."

Fersikinger :thumbdown:

Takk! Du er den første som har kommet med noe dugelig!

Jeg håper da de fleste personer har sånn normal innsikt at

teknologien går videre, du får ikke "samme skjerkort som før"

som han beskriver over. Da får man kjøpe noe til under 1000

kr som passer beskrivelsen fint.

For hvilke skjermkort på komplett til under 1000 kr kjører ikke CS?

Da kan man jo stryke første kravet på listen.

Han har dessuten tittet på andre diskusjoner.

Endret av ivers02
Lenke til kommentar

Standard 9600 , lydløs , +/- 700,- .

Standard 9200 . lydløs , +/- 500,- .

DVI og god bildekvalitet .

Til spill er de vel i nedre skikt , er du "lusen" på oppløsning og detaljer klarer vel standard 9600 128 det meste .

Skal spillegenskapene bedres er neste stopp 6600GT(+/-1600,-), kortene midt i mellom blir hverken det ene eller andre .

Lenke til kommentar

Må nesten si det er litt tåplig å si at han bare skal omtrent gjette seg frem på komplett, er vell ikke no ulovlig med å lage en ny tråd ? han fant ikke en annen tråd som passet hans ønske og han lagde en ny en.. hvis det var så skrekkelig gale er vell opp til administratorene og stenge tråden,

Her er forsåvidt et demo brukt fx5500 tror det skal dekke kravene dine rimlig greit, koster 450 kr http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306178&cks=PRL

Lenke til kommentar

Kjøp et 9600 kort.

Har det selv.. Takler alle spill. hl2, doom 3, battlefiled vietnam nfs underground 2, på brukendes grafikk :)

Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128M DDR AGP,ATI9600SE,TV-Out, Lite-Retail, "low

kr 575,-

foreksempel

Endret av sebbern
Lenke til kommentar

ivers: Er enig i at det er masse tullinger som poster unødvendig her på forumet ja, men her er det jo ærlig talt en som bare trenger litt hjelp til å velge et skjermkort blant de tusen møkkakorta som fins. Veldig surt å kjøpe inn nytt skjermkort som skuffer totalt når man kunne fått et dobbelt så bra et for samme prisen. Er da ingen skam å være litt clueless, og akkurat dette spørsmålet er litt vrient å finne ut av selv.

Min anbefaling: Følg med på bruktmarkedet og prøv å få tak i et 9600XT eller lignende, kanskje til og med et Geforce4 som fortsatt holder koken bortsett fra i DX9 spill.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Denne tråden stenges da den innholder så mange idiotiske poster at du nesten blir svimmel. Mulig jeg er litt svimmel fra forrige natts rabalder, men etter å ha lest gjennom denne gikk det trill rundt.

Ser en annen moderator har vært ute å gitt "idiotpoeng" allerede til enkelte her. Derfor vil ikke jeg dele ut gule kortt i øst og vest.

Jee beklager at trådstarter fikk en slik tøff start på forumet. Håper dette ikke ga deg bismak. Ser gjerne at du starter en ny tråd om samme emnet.

Da stenger jeg denne med de siste ord:

Hvis noen av dere skal spørre om tomatsuppe, så gjør da det i Off Topic delen av forumet. Vet det er mange kokker der, ut fra alt sølet man finner der :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...