Gå til innhold

Trenger ett hovedkort... men hvilket?

Anbefalte innlegg

Jeg har en CPU liggende, men trenger ett hovedkort til det. skal ha ett forsøk på overklokking eterhvert så jeg er på leting etter et skikkelig kort som kan tøyes langt. Prosessoren min er denne her .

Jeg ser helst at jeg skaffer meg et Asus kort siden jeg har utrolig bra erfaring med hovedkortene deres. noen som har noen meninger på hjertet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du klokke, er det veldig ofte bare å kjøpe det dyreste...

Sjekk at det står masse fancy om MHz og GHz og sånn...

uGURU også.. Er det ASUS som har det?

Generellt er det beste kortet det som er dyrest, med litt forbehold om hvilken nettbutikk du bruker...:)

Det er abit som har uguru...

abit sitt slagord: "Built BY overclockers FOR overclockers."

Lenke til kommentar

Ja jeg kommer tl å gå for Asus uansett siden det er den produsenten jeg enda ikke har hatt ett problem med. Har flere ganger vurdert å sende en brevbombe til MSI for deres udugelige kort (mulig bare uflaks som sagt i den andre thread'n, men det høres fantastisk ut. :p )

Dette kortet har jeg tenkt på, men er ikke 100% enda.

Vi får se hva som skjer de nermeste 2 ukene før jeg bestiller hele pakka. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Asus P5AD2 Premium hovedkort som fungerer bra. Men Asus har dårligere oppfølging enn Abit. Kommer senere ut med driveroppdatereinger og har heller ikke et fungerende brukerforum for øyeblikket. Et annet irritasjonsmoment er at hovedkortet jeg har har er ført opp med to Gbit-nettverkskontrollere men en port fungerer bare på 100 Mbit.

Lenke til kommentar
Jeg har selv et Asus P5AD2 Premium hovedkort som fungerer bra. Men Asus har dårligere oppfølging enn Abit. Kommer senere ut med driveroppdatereinger og har heller ikke et fungerende brukerforum for øyeblikket.

Oppfølging og driveroppdateringer ser jeg ikke på som et proglem akkurat siden det ikke er snakk om mange ganger i 10året det skjer og desuten har jeg ett par kontakter innen Asus som jeg snakker en del med så akkurat den bruker forum biten bryr meg ikke ;)

Et annet irritasjonsmoment er at hovedkortet jeg har har er ført opp med to Gbit-nettverkskontrollere men en port fungerer bare på 100 Mbit

Det ser jeg heller ikke for meg er et problem siden routern min tar seg av alt det der. Har heller ingen spesiell bruk for 2 nettverkskort av den grunn.

Men takk for innlegget :) Jeg fikk iallfall høre ditt synspunkt og takker for den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...