AndersT2 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har i dag ett Sapphire Radeon 9800 Pro med 128 mb ram. Dette har standard kjøler fra ATI. Har ikke kunne skille den vifte støyen fra andre støy kilder. Det som er spørsmålet, jeg skal bruke det skjermkortet som HTPC når jeg flytter, og blir sittende ca 3-4 meter unna PCen. Vil støyen være merkbar? Jeg kommer til å bruke en Zalman ALCU CPU vifte på minimale innstillinger, og 2 papstvifter som kjøres uhørbare, uten om det så vil det kun være PSU (Chiefteck 360w) som har vifte, samt harddisker). Vil denne da skille seg ut? Hvis dette vil bli merkbart, hadde jeg kanskje tenkt å bytte kjøleren med denne Zalman kjøleren som minner om CPU kjøleren. Den vil da kjøres på minimalt, og det vil vel ikke gi noe problemer med varme fjerning? Hvor mye jobber skjermkortet under bruk av video fremvisnings programmer? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Tror du vil merke det hvis du hørere etter, men det gjlr du jo også med harddisker, spørs hvilken du har. men hvis du ikke tålererer noen støy fra pcen så vil jeg anbefale deg å kjøpe Zalmanen ja.... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Tanken var jo å få de så stille som mulig. Av harddisker så blir det sittende en 120 GB og en 200 GB, begge av merket seagate. 120 GBen legger jeg ikke særlig merke til når den startet, sitter i dag ca 70 cm i fra. Western Digital diskene hører jeg lett. PSUen kommer jeg til å modde, bytte ut den ene viften med en Papst 19 dB, den høres ikke i dag. Også kommer jeg til å montere enn papst vifte, 26db, på viftestyring på grillen på andre siden av PSUen, slik at 26db blåser luft fra kabinettett og inn i PSU, og 19 dBen drar luften ut. Og da er det kun GPU vifta igjen. Får vel teste ut hva som er hva før jeg bestiller. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Hadde jeg tenkt så langt at jeg hadde sett ned på kortet i PCen, så ville jeg sett at det ikke er hull til å feste kjøleren med, og dermed er det ikke mulig å bruke zalman vifta. Lite lurt å bruke drill EDIT: Hvis man ser enda bedre etter, så så jeg 2 nesten usynlige fester på oversiden der hullene er. Da kan den brukes. Endret 2. januar 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå