Gå til innhold

CD-Brenner... Vil ikke sammarbeide!


Anbefalte innlegg

Jeg har en 1.5år gammel Sony cd brenner! (10x/4x/32x) som har tikket og gått en god stund nå... men ikke nå lenger.

 

Jeg har en Sony cd rom også, 48x (tror jeg), og vips her for et par måneder siden tok IDE-search'ingen laaang tid, og den fant ingen av mine spillere (bare HD'en)! Jeg restarter, tukler litt i Biosen, og gjør om på litt IDE-kabler o.l, og vips, var de begge tilbake.

Jeg bruker dataen litt, og pluttselig, vil ingen av de svare lenger, jeg restarter, og IDE-search'en tar svine lange tid, og de er begge borte igjen... jeg repeterer min prosedyre, og de virker igjen! Sånn holdt jeg på i flere uker, helt til jeg bare kobla ut brenneren, og da virker alt feilfritt igjen.

 

Og nå, som jeg skal formatere, må jeg brenne ut en haug med stæsj... så jeg kobbler ut cd rommen, og inn brenneren... det virker, og jeg brenner ut litt, og cd'n ejektes, og når jeg kan ikke trykke på knappen så den går inn igjen, og Nero har hangt seg. Jeg starter på nytt, tukler litt med bios og kabler, og med ett, er det som før igjen. Jeg brenner litt, og på 71% stopper den grunnet en "Uspesifisert error", og brenneren er borte fra "Min Datamaskin"! ARG! Jeg tukler litt, og det virker, til dataen er på, og alt henger leeenge, og jeg går inn i "Min Datamaskin", brenneren er der, jeg Starter Nero, og vips, virker ikke brenneren lenger! AAARG!

 

Jeg har holdt på sånn i måneder! Jeg blir gal av det?! Hvorfor skal mitt hardware ALLTID gå istykker?! Jeg har bytta skjerm, da den pluttselig skrudde seg av uten grunn, og min cd rom er den tredje i rekken, bare fordi de PLUTTSELIG heeeeelt uten grunn sier stopp!

 

Har noen en liiiten anelse om hvordan dette kan fikses? Jeg har ikke kontanter til noe nytt hardmatrielle på måneder! Er brenneren hærpa, eller kan den reddes?! Den er ifra 17. November 2000, kan jeg få igjen på garanti?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt søkt ut, men prøv å rense brenneren med en rense-cd (en cd med børster under). Vet ikke om det virker.

 

Jeg tror det er en konflikt mellom xp og nero, prøv å fjerne nero og bruk et annet brenneprog evt det som følger med i xp.

Lenke til kommentar

Eh... Tror dere ikke har tatt poenget helt... brenneren klikker før den i det heletatt vet at den har en hdd den kan ha xp på... selv i biosen finner den ikke brenneren hvis den har klikka!

 

Og, JA det er VELDIG søkt... det er derfor jeg sitter her som et digert spørsmålstegn... lurte mest på om kanskje noen har opplevd noe lignende før?!

 

Men takk for hjelp forsøket og responsen... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...