Lurifaksen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) En del av dere bruker sikkert Webalizer til å holde oversikt over besøkstall etc. Det jeg lurer på er: Er det visits eller sites det skal tas utgangspunkt i? Visits fungerer vel slik at det blir registrert et nytt besøk dersom en IP besøker igjen etter 30 minutter. Hvis noen spør hvor mange besøkende dere har om dagen - hva ser dere på da? (har en mistanke at folk tolker disse to litt forskjellig - f.eks. tar den som er høyest ). Blir ikke helt klok på dette egentlig. På en webside jeg har er Visits nesten dobbelt så masse som Sites, mens på den andre websiden er det akkurat motsatt... (i teorien er dette kanskje en feilpost, men er vel i denne kategorien jeg får best svar?) Endret 1. januar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hm.. Hva man tar utgangspunkt i er forsåvidt det samma, så lenge man oppgir hva det er man oppgir. Mange "glemmer" det, og lar folk tro at de har mange besøkende. Personlig mener jeg det er antall unike brukere som er intressant om jeg skulle opplyse noen om min trafikk. Nå har det seg visst slik at Webalizer lyver en del på statistikken. Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått skrudd på noe mer enn det hos meg, men det skal visstnok ligge noe i CP som er bedre og gir et mer realistisk tall. Personlig er jeg ikke akkurat en aktiv bruker av noe trafikkprogram. Jeg sitter ikke og refresher den 5 ganger i timen akkurat, men pleier å sjekke innom av og til. Siden Webalizer (visstnok) skal lyve litt, så er vel det eneste jeg bruker det til, er å sammenligne månedene. Ser ikke spesifikt på tallene, men sammenligner dem, og ser om det er stor nedgang eller oppgang. Men som sagt, jeg tar det med en klype salt. Og ifølge Webalizer har jeg ca 20 besøkende om dagen på www.sparklingblue.net og rundt 30 på http://blog.sparklingblue.net Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Hva man tar utgangspunkt i er forsåvidt det samma, så lenge man oppgir hva det er man oppgir. Mange "glemmer" det, og lar folk tro at de har mange besøkende. Hehe... Det er akkurat det som er problemet. Derfor hadde jeg håpet at noen hadde peiling på hva som er det mest korrekte å si - slik at jeg ikke skal være en av de som skryter på meg for høye besøkstall Jeg er også klar over at tallene må tas med en klype salt - men det er jo bedre å oppgi et tall en å svare "jeg vet ikke" når noen spør hvor mange besøkende jeg har... Per i dag så sier jeg "mellom 1100 og 3000 besøkende", hvor 1100 er sites (minimum) og 3000 er visits (maksimum). Det er jo helt feil å si det - men hva skal jeg ellers svare når jeg ikke vet hvilke av de to jeg skal bruke? Endret 2. januar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 15. Why do my reports show more Sites than Visits? Visits are only triggered when a valid request is found for a page, as defined by your PageType setting (or a URL that ends with a slash, which is also considered a page type). Sites however, are counted regardless of the request type. It is very common to have more sites than visits, particularly if you host non-pagetype URLs on your site that are linked to from the outside. If you are not hosting URLs that are linked to from outside sites, then make sure your PageType setting is correct. The default is .htm, .html and .cgi extensions, unless you specify otherwise. http://www.mrunix.net/webalizer/faq.html Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 RipZ-: Jeg har lest det, men det forvirrer egentlig bare meg siden den ene siden har langt flere visits enn sites. Og det forvirrer ytterligere med tanke på hva som er korrekt å bruke som "besøkstall for nettstedet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå