Gå til innhold

Søker flinke folk til og lage 3d objekter til.....

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg Airborne er medlem av et sponse team som heter InconecebibleDesign

vi Sponser Alt innen design...

Jeg er nykommer i teamet, men var nylig i et annet team som ga meg alt for my hp (hjemmeside) arbeid. så jeg byttet team til InconecebibleDesign fordi her har de flere designere....

men til poenget :p

Jeg som webdesigner mener at vi trenger flinke folk som kan lage 3d objekter og skinne de/gi de fin texture..

sånn at vi kan få hjemmesidene til og se mer profesjonelle ut, (mer proft en hva de er fra før ;) )

så er du en som kan noe med 3d objekter, kontakt oss på irc. #InconecebibleDesign @ quakenet!

(hvis denne tråden er gammel når du ser på den. ta en titt innom hjemmeisden vår:

InconecebibleDesign hjemmeside )

Endret av Airborne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg Airborne er medlem av et sponse team som heter InconecebibleDesign

vi Sponser Alt innen design...

Jeg er nykommer i teamet, men var nylig i et annet team som ga meg alt for my hp (hjemmeside) arbeid. så jeg byttet team til InconecebibleDesign fordi her har de flere designere....

men til poenget :p

Jeg som webdesigner mener at vi trenger flinke folk som kan lage 3d objekter og skinne de/gi de fin texture..

sånn at vi kan få hjemmesidene til og se mer profesjonelle ut, (mer proft en hva de er fra før ;) )

så er du en som kan noe med 3d objekter, kontakt oss på irc.  #InconecebibleDesign @ quakenet!

(hvis denne tråden er gammel når du ser på den. ta en titt innom hjemmeisden vår:

InconecebibleDesign hjemmeside )

http://C:\\Documents\Stian\Skrivebord[/img]

bilde av Smiley, noen som kan gi en guide til åssen jeg får til et bilde?

Det er ikke mange som klarer dette!

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Jeg har et SJÆMPEFORSLAG til deg: Lær deg å skrive websider først

Lurte bare på kva som var gale med sida. Har lest kildekoden. Er absolutt på begynnernivå når det gjeld html, så dersom det ikkje hadde vore til for mykje bry kunne eg tenkt meg å få veta kva Airborne gjer gale!

Lenke til kommentar

jo jeg skjønner. men da kan jeg få se noe av det, så fungerer det sikkert ;) åjo du andre oppi der. du kan jo f.eks prøve å kode en hjemmeside som kommer slica rett ut ifra photoshop over til noe annet.? da får du en mappe med ca 30 bilder, og mange spacere du skal plasere på riktig plass.. men btw. jeg har ikke kodet den siden, den er kodet av Fumler :p

Lenke til kommentar

Man trenger ikkje å bruke 3d-grafikk for å få til proffe websider.

Proffsider skal vere reine og fine, fungere for alle, og ikkje ha for masse dilldall. Photoshop funker i massevis om du klarer å bruke det riktig.

Den sida du linka til i innlegget ditt ( http://www.fumler.com/inc/ ) er vel ikkje akkurat det eg kaller ei proffside. Tenker mest på en fjortis-cs-klan som har fått seg en fin template når eg ser den, faktisk. Om det er slik 3d-grafikk som er i headeren der du vil ha folk til, så er det bortkasta. Slikt har ingenting å gjøre på proffsider.

Dessuten - for å selge websider er det ikkje nok å lage en slik layout og slice opp og lagre den i Photoshop/imageready. Du/dere bør lære dere HTML og CSS skikkelig, og fokusere like masse på kode som på fin grafikk.

du kan jo f.eks prøve å kode en hjemmeside som kommer slica rett ut ifra photoshop over til noe annet.? da får du en mappe med ca 30 bilder, og mange spacere du skal plasere på riktig plass

Var det en overlegen holdning, eh?

Kunne godt ha gjort det eg, uten spacere til og med. Kun med all nødvendig grafikk. Skulle ikkje brukt en einaste tabell til layouten heller eg, skulle fått den til å funke fint uansett browser og fått den til å funke som den skal på mobile enheter osv.

Men eg arbeider ikkje gratis ;)

...just my five cents :)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

jaok. men men. det er Fumler som har laga den siden. hehe. JEG lager good design :p... vell og det er et sponse team ikke selge templates team. :p

og sånn som i banneren på siden er ikke slikt vi tenker på heller :p men men. du fyren hvis du kan det, hva med og lære meg? :p add meg på msn om du vil se noe av hva jeg har laget :p...

men også. ja kan jo kalle det fjortis sider. cs klaner? de fleste kan ikke webdesign, så de kommer til oss for og bli sponset med noe. da er jo en "sånn fjortis" side ok for dem. jeg mener vi har flinke kodere i teamet, men jeg er ny som sagt så jeg vet ikke helt :p

ps. ikke klag på at jeg bruker så mange ( :p ) avhengig av og skrive dem.

Endret av Airborne
Lenke til kommentar

1. Har aldri sagt noke om kem som laga den sida eg, eg berre sa ka den faktisk såg mest ut som - en template.

2. Adder deg nok ikkje i MSN for å hjelpe deg til noke som helst nei - der har eg nok folk å snakke med fra før. Titt heller litt på webdesign forumet.

Andre relevante lenker er:

http://www.htmldog.com

http://www.alistapart.com

http://www.w3.org

http://www.w3schools.com

http://www.unrealized.org <= Når du har nådd et visst kunnskapsnivå.

3. Godt mulig du har flinke kodere i teamet, det er iallefall viktig. Likestill kode og funksjonalitet med grafikk og design på proffsider.

edit: og reduser smilybruken.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
jo jeg skjønner. men da kan jeg få se noe av det, så fungerer det sikkert ;) åjo du andre oppi der. du kan jo f.eks prøve å kode en hjemmeside som kommer slica rett ut ifra photoshop over til noe annet.? da får du en mappe med ca 30 bilder, og mange spacere du skal plasere på riktig plass.. men btw. jeg har ikke kodet den siden, den er kodet av Fumler :p

Snakker du til meg? :)

Anyways, er enig med Arve, om du vil ha en side som ser "proff" ut, er det en gid idè å styre unna grafikklisjèene som f.eks "abstrakt" 3D-grafikk. Less is more, rent er pent, etc. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
vell. smiley bruken, er vanskelig og venne seg av. hehe. men kan jo prøve. (ops nesten igjen der)

men jaok. får vell prøve. hva bør jeg lære først?

Heile måten du snakker på gir meg litt fJoRtIzZfølelse av deg, men la oss gi blaffen i det.

Først av alt bør du lære deg HTML, deretter CSS. Evt. kan du lære begge deler på en gang, "i lag" på en måte, men lær deg da iallefall å skille mellom ka som er ka. Dette gjør du veldig fint på www.htmldog.com . Når du kan alt i HTML/CSS Basic og Intermediate på den sida bør du prøve å sette sammen litt layouts sjøl for å finne ut litt bedre korleis det faktisk funker. Så kan du spørre om hjelp igjen.

Lenke til kommentar
jaok. men men. det er Fumler som har laga den siden. hehe. JEG lager good design :p...  vell og det er et sponse team ikke selge templates team. :p

Kremt.

Jeg er da FumleR, og du Kristoffer bruker da akkurat samme metode som det jeg gjorde på den siden der. Så ikke rakk ned på meg for den saks skyld. Jeg orker ihvertfall og prøve meg litt på div og css. http://www.master.ghostforce.org/ <- Ja, det er et template jeg har lastet ned. Men det er for og lære, se på css koden vite hvordan man gjør dette. Har byttet ut image filer og.

Btw, det er #IncredibleDesign nå. Ikke InconecebibleDesign.

Endret av FrepEtT
Lenke til kommentar
jaok. men men. det er Fumler som har laga den siden. hehe. JEG lager good design :p... vell og det er et sponse team ikke selge templates team. :p

og sånn som i banneren på siden er ikke slikt vi tenker på heller :p men men. du fyren hvis du kan det, hva med og lære meg? :p add meg på msn om du vil se noe av hva jeg har laget :p...

men også. ja kan jo kalle det fjortis sider. cs klaner? de fleste kan ikke webdesign, så de kommer til oss for og bli sponset med noe. da er jo en "sånn fjortis" side ok for dem. jeg mener vi har flinke kodere i teamet, men jeg er ny som sagt så jeg vet ikke helt :p

For å summere: ":p"

OT: FrepEtT, kan du si meg hvilken side du var innom å laste ned det der templatet? Virka lit gjennomført. Eller var det bare headeren som var template?

Uansett, hva er denne kranglinga? Før dere i det hele tatt lager noe som helst som slutter på design, lær dere design først! Er så lei av at alle som lager seg hjemmesider for tida skal lage dem med ei tom portefølje og kalle sida noe kjipt som incredibledesign. Det er nok designere på nettet allerede. Og så skal det ganske mye til før dere i det hele tatt blir akseptert som designere.

Lenke til kommentar
jaok. men men. det er Fumler som har laga den siden. hehe. JEG lager good design :p...  vell og det er et sponse team ikke selge templates team. :p

og sånn som i banneren på siden er ikke slikt vi tenker på heller :p  men men.  du fyren hvis du kan det, hva med og lære meg? :p add meg på msn om du vil se noe av hva jeg har laget :p...

men også. ja kan jo kalle det fjortis sider. cs klaner? de fleste kan ikke webdesign, så de kommer til oss for og bli sponset med noe. da er jo en "sånn fjortis"  side ok for dem.  jeg mener vi har flinke kodere i teamet, men jeg er ny som sagt så jeg vet ikke helt :p

For å summere: ":p"

OT: FrepEtT, kan du si meg hvilken side du var innom å laste ned det der templatet? Virka lit gjennomført. Eller var det bare headeren som var template?

Uansett, hva er denne kranglinga? Før dere i det hele tatt lager noe som helst som slutter på design, lær dere design først! Er så lei av at alle som lager seg hjemmesider for tida skal lage dem med ei tom portefølje og kalle sida noe kjipt som incredibledesign. Det er nok designere på nettet allerede. Og så skal det ganske mye til før dere i det hele tatt blir akseptert som designere.

Godt sagt. :)

Jeg husker ikke linken :S

Alle sidene jeg har laget er "spons-sider" og da gidder jeg ikke å sette meg skikkelig inn i det. Jeg skal kode en css/div side helt av meg selv en gang, men ikke nå. Visse problemer med datamaskinen min osv. men snart får jeg nye deler da slepper jeg all denne "laggen" . Siden nå kan jeg ikke ha Photoshop, Dreamweaver og texturizer oppe samtidig pga bare 256mb RAM, da krasjer datamaskinen min. Da tror jeg at jeg kommer til å gidde mer forhåpentligvis.

Men foreløbig tar jeg og lager Photoshop sider med tables osv. gidder ikke mer enn det for nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...