Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort, Internett og SP2...

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted, men prøver for det... Er det feil ber jeg om at det flyttes.

Problemet: Mistet nettet i dag kl 13.20. Trodde det var feil på linjen, men rundt 2100 ble jeg lei og ringte Canal Digital for å høre, men de hadde ingen feil. jeg forteller feilmeldingen jeg får; At kortet har "Begrenset eller ingen forbindelse." Da sier den hyggelige mannen at det er noe galt med SP2 til XP og at de hadde fått mange telefoner på grunn av dette. Fikk beskjed om at det kunne hjelpe å deaktivere nettverkskortet mitt for så å aktivere det igjen, eller ta en omstart eller to. Gjort alt sammen, til ingen nytte. Har lett rundt her på forumet i noen timer nå, fant noen som hadde samme problemet, men ingen svar. Sett på hjemmesiden til Microsoft, det er tydeligvis et kjent problem, men ingen løsning. Vel, jeg fant en, men det funker ikke for meg. Se denne linken her: http://support.microsoft.com/kb/883607

Jeg har en servermaskin som jeg først brukte til å søke på nettet på, den har bare SP 1 og funker helt fint. Så kommer det rare... Det interigerte nettverkskortet i hovedkortet mitt fungerer også fint til nettbruk, mens mitt SMC EZ Card 10/100 Fast Ethernet kort, det jeg alltid har brukt til nettet, nekter å virke. Men det er ikke noe galt med det kortet...

Er det noen der ute som har noe svar på dette? For det er veldig tungvint å måtte skifte IP adr. for hver gang jeg skal ha noe på serveren, og krabbe bak og under for å bytte på kabler...

På de andre trådene hang folk seg opp i Norton Internet Security, at det var feil med den, men det er altså et problem med sp2. Dessuten bruker jeg Zone Alarm, og har deaktivert den innebygde brannmuren til XP. Har også prøvd å koble meg til uten ZA, men funket ikke det heller.

Håper at noen har svar på dette, for jeg holder på å klikke snart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...