PCfan Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hei! En kamerat av meg klarte og få lagt inn passord på BIOS'en min... så nå sitter jeg her som ingenting... han ville ikke si passordet for en er visst sur på meg... men hva skal jeg gjøre? er det ikke en eneste sjanse for at jeg kan komme meg inn på maskinen? Dere der ute må hjelpe meg... jeg hadde vært så takknemlig... vær så snill! PÅ forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 regner med detter passord slik at du ikke får starta pc'n? Ta ut strømmen av pc'n, ta ut batteriet på hovedkortet. vent et par minutter sett inn batteri og så strøm. gå i bios og konfigurer dato/klokke, cpu og alt slikt.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Bare å resette CMOS ja. Lenke til kommentar
PCfan Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hvordan resetter jeg CMOS'en da? Jeg har desverre ikke så my peiling på sånt... men han gikk inn på setup og lagde passordet der Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ta ut strømmen av pc'n, ta ut batteriet på hovedkortet. vent et par minutter sett inn batteri og så strøm. gå i bios og konfigurer dato/klokke, cpu og alt slikt.. Det er dette som ER å resette cmos .... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Gjør som Roskov beskriver eller gå inn i manualen på hovedkortet og finn en jumper som blir beskrevet med "Clear CMOS", "Reset CMOS" eller lignende. Den pleier å sitte ganske nærme batteriet, men ikke nødvendigvis i nærheten. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Du resetter bios ved å flytte en jumper på hk. Kan også gjøres ved å ta ut cmos batteriet, det tynne runde som er på hk. Lenke til kommentar
PCfan Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 ok takker så mye, men hva er en jumper da? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) http://www.hardware-one.com/reviews/Iwill_...ages/Jumper.jpg den gule tingen er en jumper, det er ikke sikkert den på ditt hovedkort er identisk. Det enkleste ville være å dra ut strømkontakten og deretter tatt ut batteriet av hovedkortet, ventet i 1min og satt den inn igjen. Syntest foresten det var ekstremt sårlig gjort og sette passord på pcen din uten din tilatelse, fiks derfor pcen din og stikk bort til ham, så gir du han bank Endret 2. januar 2005 av citric Lenke til kommentar
PCfan Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 ok men siste spørsmål....må jeg skru opp hele pcen får å få tilgang til hovedkortet? jeg har en cl1557 data... Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=318005 Oppdater liksågodt hele BIOS du Åj, bærbar pc du har?? tror det vil bli værre å komme til på den en på en stasjonær tror kansje du er nødt til å få det passordet av kompisen din...... Endret 2. januar 2005 av citric Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Stikk på nermeste pc verksted eller noe ... der opner de den sikkert , men du kan jo altids banke han før du fikser pcen ? så spørre om passordet mens du holder et så kalt ''våpen'' i honden (ikke onkelig våpen) et stol bein eller noe kansje en hard bamse eller noe Det er opp til deg egentlig , hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå