TurboPipPip Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har som alle andre hatt en del sterio anlegg opp i mellom årene, men nå vil jeg ha souround lyd Hvordan er det da med kontakter mellom de forskjellige leddene. Får jeg souround lyd ved bruk av vanlige R og L kontakter mellom DVD spiller og reciver? Har bare RL kontakter på parabol tuneren, vil jeg kunne spille souround(på de filmer det kommer på) hvis jeg overfører lyden fra tuneren over til DVD spilleren og så med optisk til reciveren? Ble litt mye det der, men jeg stiller meg sånn at DVD spilleren har optisk ut og det har ikke parabolen. Hvilken form for kontakt gir best lyd hvis jeg skal se etter en ny DVD spiller? Over til Hardware Sitter med et par Cerwin vega clsc 15 og en NAD 372, jeg vil bruke 372 som effektforsterker til Cv høytalerene. Vil jeg da få en mono effekt på de, eller vil det bli høyre venster forskjeller hvis dere forstår? Skal bygge ut dette med cv senter oh cv stativhøytalere samt en sub med tiden og en Denon 2105 eller 1905. Er det verdt de ekstra 1500kr på en 2105? Jeg har jo mye power til 15 tommerene og de andre cv høytalerene er jo ikke så store! Takker for alle svar, har vert lenge stengt i butikkene rundt her nå Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du burde nokk spandere på deg en avr 2105, denne har romkorreksjon og pre out på alle kanalene. Det betyr at du kobler C372en til pre outen for frontene, mens resten kan du drive på de originale kanalene. Du får ikke ordentlig surround lyd med bruk av L og R, da må du overføre signalet med enten optisk eller coax kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå