Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innkjøp av bil

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er en (snart) 15 år's gammel gutt som har tenkt til å kjøpe meg en bil!.. Det er så mange biler ute på markedet nå, så jeg vet ikke hvilken jeg skal ha! Jeg skal mekke/style opp bilen til jeg blir 18 år..

Jeg vet ikke hvilken bil jeg skal ha! Hva er en tøff ungdoms-bil?

Bilen må koste 0 - 10.000 kr. (styling tar jeg gradevis, så jeg menere at det ikke kan være den beste BMW'en eller Audi'en, men kanskje en halv-gammel Audi 80 F.EKS.)

Kom med bilder av biler!

MVH PÅL MARTIN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0-10 000? det er et jævelig stramt budsjett da :p

Hmm En eldre mb 190e eller noe? kansje eldre golf? eller en gammel harva bimmer? ikke vet jeg, men er en smart ide;) har samme prosjektet selv, har holdt på i 1år nå, er 17 har en en mb 300TD (personbil) , fin bil med ganske sjelden motor, får opp skinn intriør fra oslo i slutten av måndten:D da er det bare nye felger og lakere de svarte detaljene på karoseriet hvit så er den klar :thumbup: må vell få montert et litt kraftiere anlegg også men det kommer ikke i første rekke :p

Lenke til kommentar

Stramt budsjett ja...

Ford Sierra var min 2. bil (83-mod.) som kostet 23 000 hos en forhandler. Ta med deg en onkel eller noe og prut ned til 10 - 11 tusen (som vi gjorde).

Onkelen min var "ekspert" på biler og Sierraen var ikke verdt mer enn 10 tusen sa han til selgeren :!: Sannheten er at han knapt har mekket på en bil i det hele tatt. Finn en onkel som har skuespiller talent da.... og husk at selgere heller ikke har peiling på bilenes tilstand.

Min første bil var en Opel rekord 83-mod. til 7000. Den hadde jeg i 7 dager og det var den dyreste bilen jeg har hatt. 1000 kroner pr. dag kostet den..... til den havnet i grøfta :blush:

Jeg har ikke noe tips til bil, men lær deg å prut ned bilene du ser på så får du noe brukbart til mye lavere pris. Og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det.... fordi bilselgerne selger alltid bilene dyrere enn de er verdt. Bare for å putte pengene i si egen lomme. Da er det bedre at de havner i di lomme, ikke sant ;)

Som jeg sa... husk at selgerne ikke har peiling på biler men bare peiling på å selge. Det er styrken din hvis du tar med en "mekaniker-onkel" eller noe... hehehe.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Hater å være gledesdreper, men det beste ville nok vært å vente med bilkjøp til du ble 18, og da legge litt mer penger i det.

Selvfølgelig er ikke det like morsomt, men dersom du skal ha en bil stående over så lang tid vil den være ganske utdatert når du tenker på hva du kan få for pengene (dersom du sparer de) om noen år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...